Siemens Mobility zakończył dostawę 84. piętrowych zespołów trakcyjnych Desiro HC dla projektu Rhein-Ruhr Express. Mieszkańcy Zagłębia Ruhry otrzymali zupełnie nowe możliwości przemieszczania się po regionie przyspieszonymi, nowoczesnymi pojazdami.
Jak podkreśla Siemens, 84. pociąg dla projektu RRX został oddany do użytku zgodnie z harmonogramem. Pociągi zostały pierwotnie zamówione w firmie Siemens Mobility w 2015 roku. Zamówienie RRX, na które składają się pociągi i umowa o świadczenie usług, opiewa na łączną kwotę 1,7 mld euro i jest największym zamówieniem otrzymanym do tej pory przez Siemens Mobility w sektorze regionalnego kolejowego transportu pasażerskiego w Niemczech.
Nowoczesne pociągi piętrowe,
o których pisaliśmy tutaj, które w tym roku otrzymały Niemiecką Nagrodę Mobilności, są serwisowane w Centrum Serwisowym Siemens Mobility Digital w Dortmundzie, aby zapewnić prawie 100-procentową dostępność. Centrum obsługowe uchodzi za jedno z najnowocześniejszych w Europie, a o rozwiązaniach w nim stosowanych
pisaliśmy tutaj.Desiro HC, pracujące zazwyczaj w trakcji podwójnej, zapewniają 800 miejsc siedzących, czyli o około 200 więcej niż w poprzednio używanych wagonach dwupoziomowych. Wyposażone są w wejścia na poziomie peronu, klimatyzację, gniazda zasilania na siedzeniach oraz bezpłatną usługę WLAN. Ponadto wyposażone są w zaawansowany system informacji pasażerskiej. Specjalnie powlekane heksagonalną siatką okna (niemal niewidoczną gołym okiem) poprawiają telefonów komórkowych.
Po zakończeniu rozbudowy infrastruktury związanej z projektem, sieć RRX będzie składać się z siedmiu linii, co umożliwi 15-minutowy przejazd przez rdzeń pomiędzy Dortmundem a Kolonią. Ekspres Ren-Ruhra znacznie poprawi mobilność podróżnych i osób dojeżdżających do pracy w kraju związkowym Nadrenia Północna-Westfalia, a także zapewni transgraniczne połączenia z Północną Hesją, Nadrenią-Palatynatem i Dolną Saksonią. Nowe pociągi RRX są już eksploatowane na kilku liniach regionalnych w sieci.
Z RRX korzysta osiem milionów ludzi mieszkających w miastach i społecznościach, w których znajdują się stacje RRX - co stanowi około 45 procent ludności NRW. Rozbudowa linii, które pokrywają dużą część sieci tras NRW, gwarantuje, że ludzie będą tu docierać do celu jeszcze szybciej i punktualniej niż w przeszłości. Ponadto modernizacja licznych dworców kolejowych w NRW zwiększa komfort i wygodę podróżnych. Podróżni w krajach związkowych Nadrenia-Palatynat, Hesja i Dolna Saksonia również mogą cieszyć się z pociągów RRX, ponieważ poszczególne linie w systemie docierają do Koblencji, Kassel i Osnabrück.