Partnerzy serwisu:
Biznes

Siemens Mobility: Bardzo duży wzrost zamówień kolejowych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Data publikacji:
19-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
18-11-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Siemens Mobility: Bardzo duży wzrost zamówień kolejowych
fot. Siemens Mobility
W czwartym kwartale roku finansowego 2024 (w lipcu, sierpniu i wrześniu bieżącego roku) Siemens Mobility osiągnął bardzo dobre wyniki finansowe. Wartość zdobytych w tym czasie zamówień wzrosła niemal o połowę – informuje koncern. Dalszy rozwój tej gałęzi koncernu Siemens mają umożliwić – między innymi – planowane inwestycje w rozwój sztucznej inteligencji.

W porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku wartość zamówień otrzymanych przez cały koncern Siemensa w omawianym kwartale wzrosła o 10%, a przychody – o 2%. Wartość zamówień w całym roku wyniosła 22,9 mld euro, a przychodów – 20,8 mld. Udział procentowy działu Siemens Mobility (zajmującego się produkcją na rzecz kolei i transportu miejskiego) jest znaczący (4,6 mld euro zamówień, 3,29 mld euro przychodów). Wzrost rok do roku był tu zdecydowanie największy ze wszystkich działów: zamówienia wzrosły aż o 46%, przychody – o 14%, a zysk – o 29%.

Skąd tak nagły wzrost wartości zamówień? Jak informuje Siemens, na okres od lipca do września przypadło zawarcie wielu dużych kontraktów zarówno taborowych, jak i infrastrukturalnych. Do tych pierwszych należą otrzymane w USA zlecenia na utrzymanie zespołów trakcyjnych oraz lokomotyw. Ich łączna wartość wyniosła ok. 800 mln euro. O połowę mniejsze były kontrakty zdobyte w Niemczech, związane z modernizacją infrastruktury kolejowej. Zauważalny był też wzrost dochodów z kontraktów taborowych. W ostatnim roku pisaliśmy o takich kontraktach Siemensa, jak ten na 20 lokomotyw Vectron dla SBB Cargo czy 70 pojazdów z tej samej serii dla Alpha Trains.

– W kolejnym udanym roku podatkowym osiągnęliśmy rekordowy zysk i zdecydowanie realizowaliśmy naszą strategię. Skorzystaliśmy w szczególności na utrzymującym się silnym popycie na pojazdy elektryczne oraz na nasze rozwiązania informatyczne. Sytuacja w naszym dziale automatyki pozostaje jednak wymagająca – scharakteryzował położenie prezes Siemens AG Roland Busch.

Począwszy od roku podatkowego 2025 (rozpoczął się on 1 października 2024 r.) wytwarzanie wartości dodanej ma wejść w koncernie na nowy poziom. – Będziemy nadal inwestować zarówno w badania i rozwój, jak i w fuzje oraz przejęcia, by zapewnić jeszcze szybszy wzrost w oparciu o naszą siłę technologiczną i zacieśnianie współpracy między branżami – dodał. Koncern planuje – między innymi – przejęcie amerykańskiej firmy Altair Engineering. Krok ten ma wzmocnić pozycję Siemensa w sektorze oprogramowania przemysłowego i sztucznej inteligencji. Technologie związane z tą ostatnią mają znaleźć szerokie zastosowanie między innymi właśnie w ofercie Siemensa dla transportu kolejowego.

Zarząd zamierza połączyć inwestowanie dużych środków w nowe technologie z generowaniem wysokiego zwrotu dla właścicieli. – Nasi udziałowcy skorzystają na proponowanym przez nas zwiększeniu dywidendy o 2,9% – zapowiedział wiceprezes ds. finansowych Ralf P. Thomas.

Przewidywania na kolejny rok są obarczone dozą niepewności: otoczenie geopolityczne jest niepewne, a wojny handlowe mogą przybrać na sile. Wzrost makroekonomiczny będzie – jak przyjmuje Siemens – raczej umiarkowany. Dział Mobility dzięki dalszemu wzrostowi zainteresowania transportem szynowym ma jednak w roku podatkowym 2025 zwiększyć dochody o 8-10%. Mniej więcej w takim samym przedziale ma też wzrosnąć marża zysku. Dla całej grupy prognozy są skromniejsze (wzrost dochodów od 3 do 7%). W prognozach nie uwzględniono możliwego wpływu czynników prawnych i regulacyjnych.

Siemens Mobility patrzy więc w najbliższą przyszłość raczej z optymizmem. Świadczą o tym zapowiadane inwestycje w bazę produkcyjną – między innymi – w Hiszpanii. Producent zamierza też wybudować fabrykę taboru dużych prędkości w amerykańskim stanie Nowy Jork. Koncern wiąże też duże nadzieje z budową systemu kolei dużych prędkości w Polsce.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dariusz Seliga zabiera głos w sprawie PKP Cargo

Prawo i polityka

Dariusz Seliga zabiera głos w sprawie PKP Cargo

Dariusz Seliga 19 marca 2025

Nie będzie podwyżek cen biletów PKP Intercity

Pasażer

Nie będzie podwyżek cen biletów PKP Intercity

Roman Czubiński 03 lutego 2025

PKP Cargo: Blisko 800 mln zł straty netto

Biznes

PKP Cargo: Blisko 800 mln zł straty netto

Roman Czubiński 02 grudnia 2024

Zobacz również:

Siemens Mobility: Jakość jest kluczowa dla pasażera

Tabor i technika

Siemens Mobility: Jakość jest kluczowa dla pasażera

Łukasz Malinowski 02 kwietnia 2025

Oto Railchap, czyli kolejowy robot inspekcyjny

Innowacje

Oto Railchap, czyli kolejowy robot inspekcyjny

Łukasz Malinowski 21 marca 2025

Nowy pool taborowy Green Capital Partners kupuje do 50 Vectronów

Tabor i technika

Nowy pool taborowy Green Capital Partners kupuje do 50 Vectronów

inf. pras. Siemens Mobility 21 października 2024

Pozostałe z wątku:

Dariusz Seliga zabiera głos w sprawie PKP Cargo

Prawo i polityka

Dariusz Seliga zabiera głos w sprawie PKP Cargo

Dariusz Seliga 19 marca 2025

Nie będzie podwyżek cen biletów PKP Intercity

Pasażer

Nie będzie podwyżek cen biletów PKP Intercity

Roman Czubiński 03 lutego 2025

PKP Cargo: Blisko 800 mln zł straty netto

Biznes

PKP Cargo: Blisko 800 mln zł straty netto

Roman Czubiński 02 grudnia 2024

Zobacz również:

Siemens Mobility: Jakość jest kluczowa dla pasażera

Tabor i technika

Siemens Mobility: Jakość jest kluczowa dla pasażera

Łukasz Malinowski 02 kwietnia 2025

Oto Railchap, czyli kolejowy robot inspekcyjny

Innowacje

Oto Railchap, czyli kolejowy robot inspekcyjny

Łukasz Malinowski 21 marca 2025

Nowy pool taborowy Green Capital Partners kupuje do 50 Vectronów

Tabor i technika

Nowy pool taborowy Green Capital Partners kupuje do 50 Vectronów

inf. pras. Siemens Mobility 21 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5