Austriackie Koleje Federalne (ÖBB) zamówiły pierwsze 70 pojazdów w ramach umowy ramowej wygranej przez Siemens Mobility pod koniec lata 2023 r. Zespoły trakcyjne będą dostarczane w trzech różnych wersjach od końca roku 2027. W odróżnieniu od bazowej wersji Mireo będą one posiadały w każdym członie osobne wózki na łożyskach wewnętrznych - informuje producent.
Pojazdy te stanowią rozwinięcie EZT Mireo, jednak od dotychczas wyprodukowanych egzemplarzy dzieli je szereg różnic. Ich pudła będą szersze, co ma poprawić komfort podróżowania. Siemens zainstaluje też w jednostkach system ETCS własnej produkcji, mający umożliwić skrócenie odstępów między pociągami i tym samym zwiększenie przepustowości w oparciu o istniejącą już infrastrukturę.
Przewidziano zastosowanie wózków SF7500 z łożyskami wewnętrznymi, opracowanych i produkowanych w centrum kompetencyjnym Siemens Mobility w Grazu. Każdy człon Mireo dla ÖBB otrzyma osobne dwa wózki, z których kilka będzie wyposażonych w wysokowydajne silniki trakcyjne. Ich konstrukcja umożliwia redukcję masy i zajmowanego miejsca, w którym można pomieścić inne komponenty. Według Siemensa efektem jest poprawa prowadzenia pojazdu.
Prędkość maksymalna ma wynosić 160 km/h. Pojazdy będą wyposażone w klimatyzację (z wykorzystaniem naturalnego czynnika chłodzącego i pomp ciepła), WiFi, gniazdka elektryczne, stojaki na narty i deski snowboardowe, miejsce na wózki dziecięce i inwalidzkie w pobliżu drzwi, a także miejsce na rowery. Ich wnętrze będzie w pełni przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.
Zespoły będą znacznie różniły się między sobą specyfikacją. 11 z nich będzie miało długość 73 metrów i aranżację typową dla ruchu lokalnego. Kolejnych 28 EZT (długość 106 m) zostanie przystosowanych do ruchu lokalnego. Pozostałych 31 składów będzie pojazdami dalekobieżnymi. Te ostatnie zostaną dostarczone najszybciej.
– Dzięki licznym innowacjom, transgranicznej zdolności operacyjnej oraz wysokiemu poziomowi komfortu i wygody pasażerów, nowe pojazdy Mireo pomogą uczynić lokalny i regionalny transport ÖBB jeszcze bardziej atrakcyjnym – mówi prezes Siemens Mobility Michael Peter. – Szczególny nacisk położono na efektywne zużycie energii – dodaje prezes ÖBB Andreas Matthä. Oszczędności mają być możliwe także dzięki lekkiej, aluminiowej konstrukcji Mireo.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.