Siemens Mobility zakończył pierwsze jazdy testowe pociągu Mireo Plus H napędzanego wodorem w Bawarii. Dwuczłonowy skład wejdzie do ruchu pasażerskiego w połowie 2024 r. n
Według zapowiedzi, Mireo plus H pojedzie na trasach między Augsburgiem a Füssen oraz Augsburgiem a Peissenbergiem w sieci kolejowej Bayerische Regiobahn (BRB). Pilotażowe przejazdy pociągu są planowane na 30 miesięcy i są wspierane przez kraj związkowy Bawaria. Siemens Mobility i Bawaria podpisały odpowiednie partnerstwo rozwojowe w 2021 roku.
Mireo Plus H to pierwszy pociąg Siemensa napędzany wodorem, oparty na najnowszej platformie pociągów regionalnych Mireo. Dwa zamontowane na dachu ogniwa paliwowe i akumulator litowo-jonowy zapewniają mobilność całkowicie wolną od emisji CO2. System zasilania H2, w połączeniu z napędem elektrycznym, zapewnia wysoką moc trakcyjną 1,7 MW dla przyspieszenia do 1,1 m/s² i prędkości maksymalnej 160 km/h. Pociąg ma zasięg operacyjny od 1000 do 1200 kilometrów przy jednym napełnieniu zbiornika. Mireo Plus H charakteryzuje się również najniższymi kosztami cyklu życia w porównaniu z innymi pociągami na ogniwa paliwowe dostępnymi na rynku i można go szybko zatankować w zaledwie 15 minut. Mireo został zaprojektowany tak, aby był energooszczędny i przyjazny dla środowiska dzięki skorupowej, spawanej, lekkiej aluminiowej konstrukcji. Ponadto, jego ulepszona aerodynamika, energooszczędne komponenty i inteligentne zarządzanie układem elektrycznym skutecznie ograniczają zużycie zasobów i emisję spalin - podkreśla producent.
- Współpracując z krajem związkowym Bawaria, osiągnęliśmy dziś ważny kamień milowy dla przyszłości alternatywnych systemów napędowych dla pociągów. Nasz zasilany wodorem pociąg Mireo Plus H będzie kursował całkowicie bezemisyjnie między Augsburgiem, Füssen i Peissenbergiem. Dzięki temu pociągowi oferujemy zrównoważone rozwiązanie dla tras kolejowych, które nie są zelektryfikowane - Karl Blaim, dyrektor zarządzający i dyrektor finansowy Siemens Mobility cytowany w komunikacie.
- Przeprowadzając 30-miesięczne operacje pasażerskie, przetestujemy pociąg wodorowy w pełnym zakresie codziennych warunków. Wyniki tych testów określą następnie, czy zdecydujemy się na wykorzystanie pociągów napędzanych wodorem na dodatkowych trasach w Bawarii. Naszym celem jest zakończenie eksploatacji oleju napędowego w lokalnym i regionalnym kolejowym transporcie pasażerskim w Bawarii do 2040 roku. Oprócz elektryfikacji tras i korzystania z pociągów zasilanych bateryjnie, napęd wodorowy może być ważnym czynnikiem w osiągnięciu tego celu - dodał Minister transportu Bawarii Christian Bernreiter:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.