Spółka Industrial Division zakończyła konkurs ofert na dostawę 5 lokomotyw elektrycznych. Elektrowozy wielosystemowe, które spółka zamierza udostępnić do prowadzenia międzynarodowych pociągów kontenerowych, dostarczy Siemens.
Przetarg na dostawę 5 lokomotyw, z których 3 będą trójsystemowe (3 kV DC, 15 kV AC, 25 kV AC), a pozostałe dwie czterosystemowe (dodatkowo jeszcze pod system zasilania 1,5 kV DC) rozpisano dzięki unijnej dotacji przeznaczonej na rozwój przewozów intermodalnych, wartej 48,5 mln zł. Resztę pieniędzy do zakupu spółka musi dołożyć sama.
Do przetargu stawiły się dwie duże europejskie firmy: Bombardier Transportation i Siemens Mobility, jednak tylko ta druga firma, zdaniem Industrial Division, spełniła wymagania określone w specyfikacji w obu zadaniach, zdobywając po 100 punktów. To jej ofertę właśnie wybrano.
Warto zaznaczyć, że Industrial Division zażyczyło sobie pełnego utrzymania technicznego lokomotyw do czasu wykonania pierwszej naprawy P4 oraz wskaźnika gotowości technicznej na poziomie co najmniej 0,95 i dostarczenia pakietu naprawczego. Warto zaznaczyć, że w taborze Industrial Division
jest już lokomotywa Vectron. W 2018 roku korzystał z niej Lotos Kolej.