DB Schenker Rail AG zlecił Siemensowi doposażenie 32 lokomotyw serii BR 189 w dodatkowe urządzenia pozwalające w przyszłości na obsługę połączeń transgranicznych pomiędzy Niemcami, Polską i Czechami.
Pojazdy wyposażone zostaną w systemy sterowania ruchem pociągów i urządzenia bezpieczeństwa, które są wymagane do eksploatacji na trasach tych krajów. Realizacja projektu doposażenia będzie się odbywać w fabryce Siemensa w Monachium i rozpocznie się w drugim półroczu 2014 roku. Zgodnie z harmonogramem pierwsze 15 sztuk zostanie doposażonych do końca grudnia 2014 i będą skierowane do obsługi połączeń z Czechami. Pozostałe opuszczą fabrykę w Monachium wiosną 2015.
Obecnie spółka DB Schenker Rail AG dysponuje 90 lokomotywami serii BR189 (ES64F4) należącymi do platformy Eurosprinter Siemensa. Z tej liczby 58 sztuk to pojazdy obsługujące towarowe połączenia transgraniczne między Niemcami i Holandią. Pozostałe 32 lokomotywy były do tej pory eksploatowane wyłącznie na terenie Niemiec. Dodatkowe wyposażenie umożliwi lokomotywom DB Schenker Rail AG na kursowanie w wielu krajach Europy.
Zmodernizowany w ten sposób typ pojazdu posiada dopuszczenie do ruchu kolejowego między innymi na Węgrzech i Słowacji, w Słowenii, Rumunii i Austrii. Pozwoli to w przyszłości firmie DB Schenker Rail AG na prowadzenie w sposób ciągły składów towarowych w połączeniach paneuropejskich pomiędzy stacjami granicznymi Holandii a portami polskimi lub portami rumuńskimi.
W ramach przebudowy lokomotywy zostaną wyposażone w nowoczesny, proekologiczny system pożarowy ograniczający w znaczny sposób redukcję gazu gaśniczego. Zamontowane zostaną cztery kamery zewnętrzne, umożliwiające maszyniście podgląd składu pociągu. Obraz będzie transmitowany na ekran znajdujący się w kabinie maszynisty.
Coroczna konferencja "Perspektywy Rynku Lokomotyw" jest jedyną tego typu okazją do dyskusji nad stanem obecnym i przyszłością rynku lokomotyw w krajach Europy Środkowej i Wschodniej. To interesująca szansa dla regionalnych i międzynarodowych firm na zaprezentowanie ich produktów, planów oraz realizowanych obecnie projektów. W ostatnich latach kolejne edycje konferencji zgromadziły ponad 350 gości, będących przedstawicielami kluczowych podmiotów z polskiego i europejskiego rynku kolejowego, dostarczyły informacje na temat nowych przedsięwzięć, obecnego stanu floty lokomotywowej, problemów związanych z jej utrzymaniem i modernizacją.
Więcej na temat zagadnień, które będą omawiane podczas konferencji, uczestnictwa oraz formularz zgłoszeniowy - tutaj.
