Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Siemens Desiro HC gotowy. Jak się nim jeździ? [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
15-06-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Siemens po raz pierwszy pokazał dziennikarzom pierwsze kompletne zespoły trakcyjne Desiro HC dla sieci połączeń Rhein Ruhr Xpress, a na dodatek zaprosił ich na pokład tego najnowszego produktu koncernu.

Taką szansę Siemens dał przedstawicielom prasy kolejowej i gospodarczej na ultranowoczesnym torze testowym Wegberg – Wildenrath w Niemczech, tuż przy granicy holenderskiej, gdzie pojazdy przechodzą niezbędne testy ruchowe, m.in. w związku z oczekiwaniem na dopuszczenie do ruchu z pasażerami, przyznawane przez EBA.

Unikalny układ członów pociągu

Czteroczłonowy Desiro HC (zarówno na torze testowym jak i w codziennej eksploatacji będą jeździć w parach) może zabrać na pokład, na miejscach siedzących, aż 400 pasażerów. To dlatego, że zdecydowano się na bardzo nowatorski układ: dwa człony skrajne są jednopoziomowe, natomiast środkowe – piętrowe.

W pierwszym z członów skrajnych, przy kabinie maszynisty, umieszczono wydzielony przedział klasy 1 (z nieco lepszymi fotelami i większymi stolikami), w drugim znajduje się przedział dla pasażerów z większym bagażem, na wózkach inwalidzkich, bądź z rowerami. To, co zdecydowanie wyróżnia Desiro HC spośród konkurencji, to bardzo przestronne wnętrze. Nawet w wagonach piętrowych unikniemy wrażenia ciasnoty.

Duże okna poprawią także... zasięg telefoniczny

Komfortowo pomagają czuć się także olbrzymie okna, które pokryto specjalną, niemal niewidoczną dla oka siatką wymyśloną przez Siemensa po to, aby zwiększyć zasięg telefonów komórkowych pasażerów przebywających w środku pociągu. Na piętra prowadzą szerokie klatki schodowe z poręcznymi uchwytami, w każdym członie znajdują się miejsca na rowery. Większa część wnętrza pociągu wciąż pokryta jest folią i kartonem, dlatego w tym tekście na razie nie ma miejsca na ocenę wyglądu materiałów wykończeniowych.

Skład, rozpędzany z dziennikarzami do prędkości 120 km/h, okazał się bardzo cichy. Co do stabilności jazdy trudno wydawać jednoznaczne opinie, ponieważ na torze Wegberg – Wildenrath, jak to bywa w przypadku torów testowych, pociąg poruszał się niemal wyłącznie po łukach.

Na razie Siemens dostarczy dla projektu Rhein Ruhr Xpress (w jego zakres wejdzie 7 linii) 15 pociągów tej klasy. Będzie nimi dysponować spółka Abellio – komercyjna spółka córka Kolei Holenderskich, która otrzymała część kontraktu na operowanie na liniach Rhein Ruhr Xpress. Później Siemens dostarczy jeszcze takie same pociągi dla National Express i ponownie dla Abellio. Wszystkie one (łącznie 82 sztuki) pojadą w ramach siatki połączeń RRX.

Pociąg bez ETCS!

Siemens postawił na bardzo niskie koszty eksploatacji w ciągu całego życia pojazdu. Obniżył więc maksymalnie wagę pojazdu, czyniąc go mało oddziałującym na tor, opracował nowe aerodynamiczne pudło i wprowadził takie nowinki jak asystent pracy maszynisty, który dokładnie oblicza np. to, w jaki sposób dokonać najefektywniejszego energetycznie hamowania przed stacją. Co niezwykle ciekawe – pojazdu nie wyposażono w ETCS.

– Nie było takiego wymagania ze strony zamawiającego. To pociąg regionalny, niemieckie prawo dopuszcza stosowanie w takich wypadkach wyłącznie krajowego systemu LZB – powiedział Jens Chlebowski, odpowiedzialny z ramienia Siemensa za projekt RRX.

Hala obsługowa dla pociągów, znajdująca się w Eving - dzielnicy Dortmundu, jest już gotowa. Obsługą pociągów dożywotnio zajmie się Siemens. Jak szacuje Chlebowski – pełne dopuszczenie do ruchu Desiro HC otrzyma w sierpiniu. W grudniu 15 pociągów pojedzie już z pasażerami.


Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Tabor i technika

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Jakub Madrjas 19 lipca 2023

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

Tabor i technika

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

inf. pras oprac. JM 11 maja 2023

Jest 25 Vectronów w PKP Cargo. Dostawy zakończone

Tabor i technika

Vectron otrzymuje zgodę na cały Korytarz Skandynawski

Tabor i technika

ČD Cargo zamówiły Vectrony ze spalinowym silnikiem dojazdowym

Tabor i technika

Zobacz również:

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Tabor i technika

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Jakub Madrjas 19 lipca 2023

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

Tabor i technika

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

inf. pras oprac. JM 11 maja 2023

Jest 25 Vectronów w PKP Cargo. Dostawy zakończone

Tabor i technika

Vectron otrzymuje zgodę na cały Korytarz Skandynawski

Tabor i technika

ČD Cargo zamówiły Vectrony ze spalinowym silnikiem dojazdowym

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5