Niemiecki producent taboru kolejowego wygrał kontrakt na 40-letnie utrzymanie 240 elektrycznych zespołów trakcyjnych Desiro Rus "Jaskółka". To kolejny kontrakt na utrzymanie "Jaskółek". Pierwszy, również 40-letni, objął 54 pociągi.
Pierwszy pociąg Desiro Rus zaczął wozić pasażerów w styczniu 2013 roku. W tej chwili trwają dostawy kolejnych. Jeszcze przy okazji kontraktu na dostawy pociągów, Koleje Rosyjskie RŻD zdecydowały, że to Siemens przez okres 40 lat będzie zajmował się utrzymaniem pociągów przeznaczonych do obsługi tras regionalnych.
Negocjacje w sprawie utrzymania pociągów w ramach drugiego kontraktu rozpoczęły się jeszcze w 2011 roku, kiedy to producent został wyłoniony jako dostawca kolejnych 240 pociągów. Będą one wyprodukowane przez Ural Locomotives (spółkę joint-venture Siemensa i Sinary). Będą to również pięciowagonowe składy Desiro RUS, które zostaną zestawione z wyprodukowanych łącznie 1200 członów.
W tej chwili pociągi Siemensa obsługują trasy regionalne w rejonie m. in.: Niżnego Nowogrodu, Smoleńska i Kurska, a także Petersburga i Petrozawodska. Pociągi obsługują trasy także w rejonie Kazania i Soczi.
Prace serwisowe będą prowadzone w bazach utrzymaniowych w mieście Adler niedaleko Soczi oraz w Moskwie. Wartość dwóch kontraktów na dostawy pociągów to w sumie 2,5 miliarda euro. "Jaskółki" mają układ miejsc 2+3 i są w pełni klimatyzowane. Pociągi "Jaskółka" są produkowane w dwóch wersjach systemu napięcia - 3 kV prądu stałego i 25 kV 50 Hz prądu zmiennego.