W 2007 roku Miasto Siedlce zawarło porozumienie z PLK SA na budowę tunelu pod torami kolejowymi przy okazji modernizacji stacji Siedlce leżącej na linii kolejowej E20. W lipcu tego roku PKP PLK ogłosiły przetarg na modernizację stacji w Siedlcach, a więc istnieje możliwość realizacji porozumienia. Tunel ma przebiegć pod torami kolejowymi i będzie łączył ulice: Kilińskiego i Składową.
W ten sposób powstanie ważny element komunikacji drogowej, który połączy ze sobą centrum z południową częścią miasta. Ta inwestycja znacząco wpłynie na odkorkowanie miasta, do którego dochodzi w rejonach dwóch istniejących wiaduktów. Pozwoli także usprawnić ruch pieszych, który teraz odbywa się kładką nad torami.
Zadaniem kolei będzie położenie skrzyń - głównego elementu konstrukcji podziemnego tunelu. Po stronie miasta pozostanie budowa całej infrastruktury drogowej oraz wszelkich związanych z nią rozwiązań komunikacyjnych (odwodnienie, wykończenie tunelu, ciągi komunikacyjne - piesze i jezdne).
W momencie, kiedy kolej rozstrzygnie przetarg na remont siedleckiej stacji i ruszą prace projektowe, miasto włączy się do nich tak, by można było osiągnąć pożądane rozwiązania techniczne umożliwiające właściwe funkcjonowanie tunelu.
Termin powstania tunelu zależy od przebiegu prac modernizacyjnych, a ich zakończenie wyznaczono wstępnie na 2015 rok. Do tego czasu powstanie tunel. Inwestycja rozłożona jest w czasie, nie będzie zatem problemów z zabezpieczeniem środków w budżecie miasta na jej realizację.