Poznaliśmy oferty w przetargu na przygotowanie dokumentacji przedprojektowej dla rewitalizacji linii kolejowej nr 229 odcinek Lębork – Łeba. Najkorzystniejsza cenowo jest propozycja firmy Systra.
W styczniu PKP PLK
rozpisała przetarg na przygotowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 229 odcinek Lębork – Łeba” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014–2020.
W postępowaniu wzięło udział siedem podmiotów. Były to firmy: BFF, WYG, Shuessler-Plan, Systra, Idom i Getinsa oraz konsorcjum Multiconsult z Conseko-Safege. Najkorzystniejsza cenowo jest oferta Systry, opiewająca na 838 216,71 zł. Większość ofert zmieściła się w kosztorysie PLK, opiewającym na 1,23 mln zł brutto, choć oferta Getinsy przekroczyła go ponad dwukrotnie.
Wykonawca nie zostanie jednak wybrany wyłącznie
na mocy kryterium ceny, ponieważ stanowi ona tylko 60% kryterium wyboru oferty. Pozostałe 40% punktów zostanie przyznanych za wartość techniczną oferty.
Projektem został objęty odcinek linii pomiędzy Lęborkiem i Łeb, wykorzystywany do sezonowego ruchu pasażerskiego i okazjonalnego towarowego. Wykonawca dokumentacji rozważy różne warianty przebudowy linii, weźmie pod uwagę czynniki związane z lokalnymi potrzebami przemieszczania się i z perspektywami rozwoju regionu. Zbadany zostanie wpływ planowanej modernizacji na środowisko. Więcej na ten temat
można przeczytać tutaj. Od momentu podpisania umowy jej wykonawca będzie miał 651 dni na sfinalizowanie prac na nią. Rewitalizacja ma zostać zakończona maksymalnie do końca 2023 roku.