Dzierżawione przez PKP Intercity hale Wagonu Opole będą miały w najbliższych miesiącach sporo pracy. PKP Intercity będzie odchodzić od modelu zlecania na zewnątrz napraw poziomu P4.
Zgodnie z zapowiedziami sprzed tygodnia, PKP Intercity będzie dzierżawić opolski zakład aż do końca 2021 roku. Tym samym utrzyma tam miejsca pracy, a po 2021 formalnie ma przejąć zakład, który stanie się filią Remtraku, obecnie naprawiającego wagony w Idzikowicach. Więcej na ten temat
pisaliśmy tutaj.
Okazuje się, że załoga Wagonu będzie realizować na rzecz PKP Intercity duże, konkretne zamówienia. Już teraz wykonuje się w Opolu przeglądy na poziomie P3 oraz naprawy na poziomie P4 następujących typów wagonów: 111A, 112A, 140A, 141A, 168A, YB, 113Aa, 152A, 154A, 155A 170A, WL, wagonów restauracyjnych, XB, Z2A, Z2B oraz naprawy rewizyjne zestawów kołowych do wagonów pasażerskich. Plany do końca 2021 są mocno sprecyzowane.
– Do końca 2021 wykonamy w Opolu przeglądy P3 wagonów typu 111A, 112A, 113Aa, 140A, 141A, 168A, YB, 152A, 154A, 155A, XB, Z2A, Z2B w liczbie około 90 sztuk, naprawy P4 wagonów typu 111A, 112A, 113Aa, 134A, 140A, 141A, 152A, 154A, 155A, 168A, 305Ad, WL, Restauracyjnych, XB, YB, Z2A, Z2B w liczbie około 240 szt. Rozpoczną się też naprawy wagonów na poziomie P5. Będzie ich 12 – napisała Katarzyna Grzduk, rzeczniczka prasowa PKP Intercity.
Docelowo jedynie minimalna liczba wagonów pasażerskich ma być kierowana na naprawy P4, w efekcie przetargów skierowanych do zewnętrznych firm. Te nie stracą jednak wiele pracy, ponieważ wciąż będą naprawiać i robić przeglądy modernizowanych lub nowych wagonów z tego powodu, że ich utrzymanie, przynajmniej do poziomu P3, zapisano w ramach kontraktów.