Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Serbia kupi trzy zespoły trakcyjne na 200 km/h. Dostawy jeszcze w tym roku!

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
17-02-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Serbia kupi trzy zespoły trakcyjne na 200 km/h. Dostawy jeszcze w tym roku!
Fot. Leo Express
Ministerstwo Budownictwa, Transportu i Infrastruktury ogłosiło przetarg na dostawę trzech elektrycznych zespołów trakcyjnych dla trasy Belgrad – Nowy Sad – Subotica.

Ministerstwo chce kupić trzy zespoły trakcyjne o długości około 100 metrów. Oznacza to, że będą 4- lub 5-członowe. Liczbę miejsc siedzących określono w nich na 300 (razem pierwszej i drugiej klasy). Pojazdy mają być wyposażone w dwa automaty z przekąskami i napojami, system elektronicznej rezerwacji miejsc, nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz bezprzewodowy internet. Serbski resort chce zamówić pociągi razem z wieloletnim utrzymaniem.

Niezwykły jest termin dostaw pociągów. Pierwszy ma być gotowy do… 31 października, pozostałe dwa do końca 2021 roku. Zamawiający oczekuje dwuletniego okresu gwarancji na pojazdy. Termin składania ofert mija 15 marca. Serbski portal eKapija przypomina, że 6 stycznia minister Tomislav Momirović podpisał z ambasadorem Chin memorandum w sprawie zakupu pojazdów z ambasadorem Chin. Przetarg jest więc prawdopodobnie tylko formalnością. Serbia nie jest w Unii Europejskiej i surowe zasady wyłaniania dostawców jej nie obowiązują. Jak dotąd w Europie CRRC sprzedało tylko trzy sześcioczłonowe zespoły trakcyjne Sirius dla czeskiego operatora Leo Express. Do dziś nie wyjechały one jednak na trasy, a sam kontrakt realizowany był ze sporym opóźnieniem.

Warto w tym miejscu przypomnieć, że linię, po której pojadą pociągi, również modernizują firmy chińskie. Linia Belgrad – Nowy Sad – Subotica ma być przygotowana do osiągania prędkości od 120 do 200 km/h. Ma być gotowa w końcu 2023 roku.

Także Chińczycy będą modernizować dalszy odcinek linii – do Budapesztu. Piszemy o tym tutaj.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Mikołaj Kobryński 29 maja 2023

Kolejna piętrowa jednostka CRRC dla Westbahn testowana w Czechach

Tabor i technika

RegioJet rozmawia z chińskim CRRC o zakupie zupełnie nowej lokomotywy

Tabor i technika

Po trzech latach testów Sirius CRRC wyjedzie na czeską sieć kolejową

Tabor i technika

Zobacz również:

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Mikołaj Kobryński 29 maja 2023

Kolejna piętrowa jednostka CRRC dla Westbahn testowana w Czechach

Tabor i technika

RegioJet rozmawia z chińskim CRRC o zakupie zupełnie nowej lokomotywy

Tabor i technika

Po trzech latach testów Sirius CRRC wyjedzie na czeską sieć kolejową

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5