Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

SENS wnioskuje o studium wykonalności Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-11-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy/SENS

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
SENS wnioskuje o studium wykonalności Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej
Damian Lachowski, prezes Stowarzyszenia Estetycznego i Nowoczesnego Szczecina skierował do prezydenta Szczecina Piotra Krzystka wniosek o zlecenie przygotowania studium wykonalności Szczecińskiej Kolei Metropolitarnej oraz rozpoczęcie prac nad porozumieniem z pozostałymi jednostkami samorządowymi Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego nad wspólnego biletu.

 

„Projekt SKM został zaprezentowany 7 listopada 2011r. na posiedzeniu Komisji ds. Rozwoju, Promocji i Gospodarki Morskiej Rady Miasta oraz 18 listopada na V Konferencji naukowo-technicznej pt. ”Problemy komunikacyjne miasta Szczecina”. Bardzo rzetelnie przygotowana analiza pozwala przypuszczać, że uruchomienie komunikacji kolejowej na terenie Szczecina w powiązaniu z innymi miastami Aglomeracji Szczecińskiej a także z Portem Lotniczym Szczecin-Goleniów przyczyni się do zdecydowanego zwiększenia atrakcyjności komunikacji miejskiej na terenie Aglomeracji, oraz pozwoli objąć znacznie większy obszar miasta bardziej niezawodną komunikacją szynową. Będzie to skutkowało wzrostem liczby pasażerów korzystających z komunikacji miejskiej (co jest celem zapisanym w Polityce Transportowej Miasta Szczecin), a co za tym idzie zmniejszeniem liczby samochodów poruszających się po centrum Szczecina.” – czytamy we wniosku skierowanym do prezydenta Szczecina.

Zdaniem prezesa SENS, kolejnym niezaprzeczalnym atutem kolejowego połączenia Prawobrzeża z Lewobrzeżem Szczecina jest fakt, że powstałaby wydajna, alternatywna do ul. Gdańskiej (obsługującej ruch samochodowy, autobusowy i tramwajowy) trasa komunikacji miejskiej. Jak podkreśla w swoim liście Damian Lachowski, wielokrotnie na przestrzeni ostatnich lat zdarzało się, że jedno zdarzenie losowe na ul. Gdańskiej zatrzymywało praktycznie cały ruch na kierunku Prawobrzeże-Lewobrzeże, co nie powinno mieć miejsca w centrum półmilionowej aglomeracji miejskiej.

„Kolej daje także możliwość uruchomienia szybkiego i sprawnego połączenia komunikacyjnego nowopowstających parków przemysłowych w Trzebuszu i Dunikowie oraz planowanej inwestycji firmy Teleskop w Skolwinie i tym samym wzrost atrakcyjności tych terenów dla potencjalnych inwestorów.” – czytamy we wniosku o studium wykonalności Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5