Wicemarszałek senatu Grzegorz Czelej złożył projekt ustawy, która opóźnia o rok wejście w życie przepisów o ulgach ustawowych. W tym czasie ma zostać uchwalona nowa ustawa o transporcie zbiorowym.
– Złożyłem dziś do laski marszałkowskiej projekt ustawy, który wydłuża vacatio legis nowej ustawy o transporcie zbiorowym o jeden rok. Dzięki temu w 2017 r. ulgi ustawowe zostaną zachowane w obecnym kształcie. Równocześnie ministerstwo infrastruktury przygotuje nowy projekt ustawy, która ureguluje te kwestie. Ustawa ta powinna zacząć obowiązywać po 2017 r. – poinformował Rynek Kolejowy wicemarszałek senatu Grzegorz Czelej.
O problemach z ulgami ustawowymi wynikającymi z uchwalonej w 2010 r. ustawy o transporcie zbiorowym, która ma zacząć obowiązywać w 2017 r. pisaliśmy na Rynku Kolejowym
TUTAJ. W świetle nowych przepisów, które mają wejść w życie w przyszłym roku, nie będzie możliwe rekompensowanie przewoźnikom ulg na przejazdy, które nie są objęte umowami o użyteczności publicznej, czyli na przewozy uruchamiane na zasadach komercyjnych. Takie przejazdy oferują PKP Intercity, Arriva i Koleje Mazowieckie.
Ministerstwo infrastruktury zapowiadało, że jest przeciwne zniesieniu ulg na przewozy zbiorowe organizowane na zasadach komercyjnych i zapowiada przygotowanie nowego projektu ustawy. Zanim jednak nowa ustawa będzie uchwalona konieczne jest opóźnienie wejścia w życie ustawy z 2010. Projekt senacki zakłada, że ustawa ta ma zacząć obowiązywać nie w 2017 r. ale w 2018 r. Wydłużenie o rok vacatio legis da czas ministerstwu i ustawodawcy na uchwalenie nowych przepisów.