Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Sędziszów – Kozłów: Własna spółka PKP PLK z najkorzystniejszą ofertą

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
20-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
17-05-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Sędziszów – Kozłów: Własna spółka PKP PLK z najkorzystniejszą ofertą
fot. PKP PLKZdjęcie ilustracyjne
Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe jest o krok od wygrania przetargu na modernizację odcinka linii 8 na styku województw świętokrzyskiego i małopolskiego. Jego oferta została uznana za najkorzystniejszą. Jeśli ta decyzja się utrzyma, można spodziewać się, że ogłoszony w styczniu ubiegłego roku przetarg zostanie rozstrzygnięty – i będzie można rozpocząć prace projektowe.

O zamówienie ubiegało się 13 podmiotów. Jedynym kryterium była cena brutto, która w przypadku oferty PPM-T po aukcji wynosi 353 823 990 zł brutto. Koleje miejsca zajęły: Skanska (364 311 687 zł), PNiUIK Kraków (365 824 225,20 zł), ZUE (373 400 000 zł), Torpol (384 000 000 zł), Swietelsky Rail Polska (387 081 000 zł), Strabag (387 092 319,94 zł), Trakcja SA (387 806 563,25 zł), Budimex (399 974 282 zł), Przedsiębiorstwo Budownictwa Specjalistycznego „Transkol” (405 271 171 zł) i konsorcja: Track Tec – Intop (430 395 112,14 zł) oraz PORR – Trakcja System (444 109 000 zł).

Torkol i Rajbud jednak poza przetargiem

Najdroższa oferta jest więc droższa od zwycięskiej o ok. 25%. Kosztorys inwestorski podany przez zarządcę infrastruktury po otwarciu ofert wynosił 379 598 499,20 zł. Przed aukcją mieściło się w nim tylko PNiUIK, które wówczas wyceniało swoje usługi na 377 824 224,95 zł.

Warta po aukcji 349 824 000 zł oferta konsorcjum Torkol – Rajbud pozostała bez rozpoznania. Jeden z konkurentów złożył odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej, powołując się na rażąco niską – jego zdaniem – cenę. Wprawdzie początkowo KIO oddaliła skargę, ostatecznie jednak zapadła decyzja o odrzuceniu oferty Torkolu i Rajbudu.

Większa prędkość i długość torów stacyjnych

Zadanie będzie finansowane ze środków krajowych i realizowane w formule „projektuj i buduj”. Dzięki wymianie torów i sieci trakcyjnej prędkość maksymalna pociągów pasażerskich wzrośnie z obecnych 100-120 km/h do 140 km/h, a na odcinku za głowicą wyjazdową stacji Kozłów – do 160 km/h. Dla pociągów towarowych przewidziano prędkość 120 km/h (zamiast obecnych 80).

Układy torowe stacji zostaną dostosowane do przyjmowania składów o długości 750 m. Nowe perony będą miały długość 150 m z rezerwą 50 m, a na stacji Kozłów – 300 m (dodatkowo zostanie tam wybudowane przejście podziemne z windami).

Skomplikowane losy przetargu

Według założonego harmonogramu przebudowa ma trwać trzy lata. W ciągu pierwszych 6 miesięcy będą musiały powstać projekty wykonawcze. Potem w ciągu 3 miesięcy wykonawca będzie musiał skorygować łuki. Kolejnych 8 miesięcy będzie przeznaczonych na zabudowę nowych urządzeń zewnętrznych SRK. Szlak Kozłów – Sędziszów ze stacją Kozłów włącznie po stronie parzystej ma być gotowy w ciągu 20 miesięcy od podpisania umowy, a po nieparzystej – po kolejnych 9 miesiącach. Ostatnich 7 miesięcy zarezerwowano na pozostałe prace i odbiory końcowe.

Przetarg na modernizację tego krótkiego, niespełna 11-kilometrowego odcinka linii 8 należy do najbardziej przeciągających się postępowań PKP PLK. Otwarcie ofert, zamiast w lutym ubiegłego roku, nastąpiło w lipcu, a specyfikację warunków zamówienia zmieniano w tym czasie 20 razy. Przesuwany był również termin aukcji elektronicznej.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkopolskie: Kolejny SA108 w naprawie. Były utrudnienia

Tabor i technika

Wielkopolskie: Kolejny SA108 w naprawie. Były utrudnienia

Kasper Fiszer 20 maja 2024

Duda: Premier chce kontynuacji CPK z korektami linii kolejowych

Prawo i polityka

Bytom zamawia PFU dla trzech węzłów. W tle tramwaj do dworca

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Prezes Trakcji zatrzymany przez Prokuraturę Krajową

Biznes

Prezes Trakcji zatrzymany przez Prokuraturę Krajową

Michał Szymajda 20 maja 2024

Koniec z aukcjami elektronicznymi w inwestycjach kolejowych

Infrastruktura

Rusłana Krzemińska nową rzeczniczką prasową PKP PLK

Biznes

Pozostałe z wątku:

Wielkopolskie: Kolejny SA108 w naprawie. Były utrudnienia

Tabor i technika

Wielkopolskie: Kolejny SA108 w naprawie. Były utrudnienia

Kasper Fiszer 20 maja 2024

Duda: Premier chce kontynuacji CPK z korektami linii kolejowych

Prawo i polityka

Bytom zamawia PFU dla trzech węzłów. W tle tramwaj do dworca

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Prezes Trakcji zatrzymany przez Prokuraturę Krajową

Biznes

Prezes Trakcji zatrzymany przez Prokuraturę Krajową

Michał Szymajda 20 maja 2024

Koniec z aukcjami elektronicznymi w inwestycjach kolejowych

Infrastruktura

Rusłana Krzemińska nową rzeczniczką prasową PKP PLK

Biznes

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5