Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Seat uruchomił połączenie kolejowe między fabrykami aut w Katalonii i Portugalii

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
02-12-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Seat zbudował nową linię kolejową między fabrykami w Martorell i Palmeli, która umożliwi przewiezienie ponad 20 000 samochodów rocznie, zmniejszając liczbę przejazdów drogowych o 2 400. Podczas jednego transportu każdy z pociągów przewiezie około 200 pojazdów, redukując tym samym emisję CO2. Nowe rozwiązanie stanowi część planu „Move to Zerø”, którego celem jest ograniczenie wpływu produkcji na środowisko do niezbędnego minimum.

Nowa linia kolejowa łączy fabrykę w Martorell (Hiszpania) z fabryką Volkswagen Autoeuropa znajdującą się w miejscowości Palmela (Portugalia). Według wyliczeń linia obsłuży transport ponad 20 000 pojazdów rocznie, co pozwoli uniknąć 2 400 przejazdów ciężarówek i zmniejszyć emisję CO2 o 43%.

Do tej pory pojazdy produkowane w Martorell były transportowane koleją do Salobral (Madryt), a stamtąd dostarczane ciężarówkami do różnych punktów sprzedaży. Dzięki nowej linii samochody mają docierać bezpośrednio do fabryki w miejscowości Palmela, skąd nastąpi ich przewóz ciężarówkami do oddalonego o 75 km magazynu dystrybucyjnego w miejscowości Azambuja. Pojazdy wyprodukowane w portugalskiej fabryce będą przewożone pociągiem powrotnym do portu w Barcelonie, skąd zostaną rozprowadzone drogą lądową do różnych regionów Hiszpanii, na południe Francji oraz statkami do miejsc docelowych znajdujących się w basenie Morza Śródziemnego.

– Pociąg jest przyjaznym dla środowiska, opłacalnym i wydajnym środkiem transportu. Z tych względów nowa linia kolejowa pomaga w dążeniu do zmniejszenia śladu węglowego i przybliża nas do celu, jakim jest zrównoważony rozwój logistyczny – tłumaczy Herbert Steiner, wiceprezes ds. produkcji i logistyki w Seacie. – Projekt ten jest częścią strategii „One Production” fabryk Grupy Volkswagen na Półwyspie Iberyjskim i ma na celu optymalizację zasobów, wywołanie synergii pomiędzy centrami produkcyjnymi oraz zwiększenie wydajności – dodaje.

Nowa linia kolejowa obsługiwana jest przez Pecovasa Renfe Mercancías. Pociąg, który ją obsługuje, składa się z 16 wagonów, a jego maksymalna długość wynosi 500 metrów. Jest w stanie przewieźć do 184 pojazdów podczas jednego przejazdu. Według planów, od 2023 roku pociąg zostanie wyposażony w dwa dodatkowe wagony, przez co wydłuży się o kolejne 50 metrów i umożliwi przewóz około 200 samochodów.

Dzięki wprowadzonym rozwiązaniom liczba przejazdów ciężarówkami zmniejszy się o 2 400, co oznacza redukcję emisji CO2 o prawie 1 000 ton. Wraz z pojawieniem się lokomotyw hybrydowych, do 2024 roku uda się osiągnąć neutralność emisyjną.

Nowa trasa kolejowa stanowi uzupełnienie dotychczas istniejącej linii Autometro łączącej zakład w Martorell z portem w Barcelonie. Seat eksportuje ponad 80% samochodów produkowanych w hiszpańskiej fabryce. Od 2008 roku zrealizowano przewóz prawie 1,3 mln pojazdów i tym samym zmniejszono ruch drogowy o ponad 300 000 przejazdów ciężarówek.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Ambitny plan rozbudowy KDP w Europie. Polska zyskałaby 10-krotnie

Infrastruktura

Ambitny plan rozbudowy KDP w Europie. Polska zyskałaby 10-krotnie

Roman Czubiński 19 lipca 2023

AllRail: Otwarcie rynku pomoże chronić klimat

Świat

AllRail: Otwarcie rynku pomoże chronić klimat

Roman Czubiński 18 lipca 2023

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Chwiałkowski o przepisach środowiskowych: Ta ustawa cofa nas do epoki PRL

Prawo i polityka

Bez szybkiej kolei nie uratujemy klimatu

Infrastruktura

Bez szybkiej kolei nie uratujemy klimatu

Roman Czubiński 25 lutego 2023

Zobacz również:

Ambitny plan rozbudowy KDP w Europie. Polska zyskałaby 10-krotnie

Infrastruktura

Ambitny plan rozbudowy KDP w Europie. Polska zyskałaby 10-krotnie

Roman Czubiński 19 lipca 2023

AllRail: Otwarcie rynku pomoże chronić klimat

Świat

AllRail: Otwarcie rynku pomoże chronić klimat

Roman Czubiński 18 lipca 2023

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Chwiałkowski o przepisach środowiskowych: Ta ustawa cofa nas do epoki PRL

Prawo i polityka

Bez szybkiej kolei nie uratujemy klimatu

Infrastruktura

Bez szybkiej kolei nie uratujemy klimatu

Roman Czubiński 25 lutego 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5