Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ściany szczelinowe na nowym dworcu Łódź Fabryczna

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Autor:

UMŁ

Data publikacji:
19-02-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
UMŁ

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Ściany szczelinowe na nowym dworcu Łódź Fabryczna
Na budowie nowego dworca w Łodzi rozpoczęto wykonywanie Ścian szczelinowych. - Zależało nam, by realizowany projekt powstawał w sposób najmniej inwazyjny oraz, by konstrukcja była bezpiecznie zaprojektowana. Dlatego zdecydowaliŚmy się na Ściany szczelinowe, technologię stosowaną w Polsce i na Świecie - mówi dyrektor kontraktu konsorcjum Torpol -Astaldi-PBDiM-Intercor Marcin Zaręba..

O zagadnieniach technicznych związanych z budową dworca Łódź Fabryczna oraz wynikających z tego powodu utrudnieniach dla łodzian opowiedzieli wiceprezydent Radosław Stępień, dyrektor projektu z PKP Polskich Linii Kolejowych Katarzyna Ciarkowska oraz dyrektor kontraktu konsorcjum Torpol -Astaldi-PBDiM-Intercor Marcin Zaręba.

- Projekt modernizacji linii kolejowej Warszawa-Łódź podzielono na dwa zadania realizacyjne LOT B1 i LOT B2. Jego całkowita wartoŚć wynosi 1.435,3 mln zł netto. Celem projektu jest m.in. skrócenie czasu podróży, poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego, integracja systemu transportu zbiorowego aglomeracji łódzkiej oraz poprawa stanu ochrony Środowiska - powiedziała Katarzyna Ciarkowska z PKP Polskie Linie Kolejowe.

Kontrakt B2 obejmuje: budowę tunelu z linią 4-torową dla prowadzenia ruchu dalekobieżnego, regionalnego, aglomeracyjnego i kolei dużych prędkoŚci (po 2020 r.), budowę konstrukcji nowego dworca Łódź Fabryczna (na poziomie „-1\" z płytą przykrywającą na poziomie „0\"), budowę podziemnej stacji Łódź Fabryczna (cztery perony wyspowe, osiem torów) na poziomie -16,5 m, budowę multimodalnego węzła komunikacyjnego w rejonie stacji Łódź Fabryczna.

Do tej pory wykonano m.in. demontaż torów, roboty rozbiórkowe budynków, peronów oraz sieci trakcyjnej, wycięto drzewa, zdemontowano rozjazdy, rozebrano budynek dworca Łódź Fabryczna oraz zatwierdzono projekt budowlany komory startowej. Obecnie trwa proces uzgadniania dokumentacji projektowej oraz usuwanie kolizji infrastrukturalnych, kontynuowane są roboty ziemne (powiększanie wykopu), przygotowane zostały dwa węzły bentonitowe, prowadzone są roboty związane z budową murków prowadzących oraz rozpoczęto wykonywanie Ścian szczelinowych.

- Zależało nam, by realizowany projekt powstawał w sposób najmniej inwazyjny oraz, by konstrukcja była bezpiecznie zaprojektowana. Dlatego zdecydowaliŚmy się na Ściany szczelinowe, technologię stosowaną w Polsce i na Świecie - powiedział Marcin Zaręba.

Pierwszym etapem robót związanych z budową szczelinową jest budowa murów prowadzących o wysokoŚci 1,5 m. Następnie specjalne głębiarki rozpoczną drążenie Ścian szczelinowych na głębokoŚci ok. 20 m i szerokoŚci 1,5 m. W celu zabezpieczenia rowu przed zapadnięciem wykop zostanie wypełniony bentonitem, czyli odmianą iłu zmieszanego z wodą. Maszyny wydrążą sekcje Ścian szczelinowych, w których powstaną tzw. barety, które będą pełniły funkcję podtrzymującą strop. Do każdego wykopu zostanie wprowadzony beton, który od dna wyprze bentonit. Szczeliny zostaną połączone i powstanie Ściana otaczająca wykop.

- JednoczeŚnie w mieŚcie będzie prowadzonych kilka dużych inwestycji: budowa dworca Łódź Fabryczna, trasa W-Z i remont ulicy Piotrkowskiej. Dlatego chcemy m.in. przyspieszyć prace remontowe ul. Kilińskiego i Narutowicza, P.O.W. i Uniwersyteckiej oraz Narutowicza i Zielonej. Zależy nam, by łodzianie w jak najmniejszym stopniu odczuli utrudnienia związane z prowadzonymi pracami. Wspólnie zbudujemy najładniejszy fragment miasta, z którego wszyscy będziemy dumni - powiedział wiceprezydent Radosław Stępień.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5