Oferta konsorcjum Schweerbau i SBM została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na prace na linii 285 Wrocław – Świdnica. Wartość prac wyceniono na 199,7 mln zł.
Jedna z najważniejszych dolnośląskich inwestycji kolejowych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego stanęła w styczniu pod znakiem zapytania. Po otwarciu ofert
okazało się, że różnica między najtańszą ofertą a budżetem określonym przez PKP PLK wyniosła ponad 49 mln zł. Inwestycja, która musi być zakończona najpóźniej do 2023 roku stanęła pod znakiem zapytania. Zarząd województwa
podjął decyzję o zwiększeniu dofinansowania na modernizację – i to nie pierwszy raz.
Dzięki decyzji samorządu postępowanie udało się rozstrzygnąć, ale potrzeba było na to kolejnych dwóch miesięcy. W środę (27 marca) PLK podjęła decyzję o wyborze oferty konsorcjum Schweerbau i SBM jako najkorzystniejszej.
Prace modernizacyjne przy linii zakończyć się mają w 2020 roku. Oprócz znacznego polepszenia warunków dojazdu transportem publicznym z południowych dzielnic Wrocławia do centrum, przyniosą nową jakość w dojeździe do stolicy województwa od strony Kobierzyc i Sobótki. Pojawi się także alternatywna droga kolejowa Świdnica – Wrocław, z pominięciem stacji Jaworzyna Śląska. Jest już wykonawca
remontu końcowego odcinka linii, od Świdnicy do Jedliny-Zdroju. Do ogłoszonego w tym roku przetargu zgłosiło się dziewięciu wykonawców; wszyscy przekroczyli kosztorys. PKP PLK wybrała ofertę własnej spółki Dolkom, wartą 135 milionów złotych.
Aby obsłużyć linie kolejowe, które powrócą na dolnośląską mapę połączeń, Koleje Dolnośląskie muszą zrealizować zakupy taboru. Przetarg na zakup 6 spalinowych i 5 elektrycznych pociągów
wciąż oczekuje na rozstrzygnięcie.