Udało się wybrać wykonawcę w powtórzonym postępowaniu na prace na odcinku Drzeńsko – Kostrzyn na Nadodrzance. Co ciekawe, nie wygrała najtańsza oferta.
W połowie lipca PKP Polskie Linie Kolejowe unieważniły postępowanie dotyczące kompleksowej wymiany nawierzchni wraz z robotami towarzyszącymi na odc. Drzeńsko – Kostrzyn na Nadodrzance. Zamawiający określił budżet na to zamówienie w wysokości 118,1 mln zł brutto, a do przetargu stanęły tylko dwa konsorcja, których oferty mocno przekroczyły kosztorys zamawiającego. W ponowionym w sierpniu postępowaniu PLK ustanowiły dużo wyższy budżet dla inwestycji – na poziomie 187 milionów złotych. Mimo to,
tylko jedna oferta zmieściła się w kosztorysie. Złożyła ją Trakcja PRKiI (na 173,8 mln złotych brutto).
Jak się jednak okazuje, najtańsza oferta Trakcji wcale nie była najkorzystniejsza dla zamawiającego. PLK określiła bowiem, że aż 40 procent oceny będzie stanowić termin realizacji inwestycji. A najkrótszy zaproponowała firma Schweerbau GmbH & Co. KG Bauunternehmen i otrzymała za to 40 punktów. Za cenę na poziomie 198 mln złotych otrzymała ona 52,66 punkty i z wynikiem 92,66 wygrała przetarg przed Trakcją (62,29 punkty, w tym tylko 2,29 za termin).
Z postępowania została wykluczona Infra Silesia. Jak czytamy w wyjaśnieniach, wykonawca w formularzu ofertowym określił termin na wykonanie Etapu 3 jako wcześniejszy niż termin na wykonanie Etapu 2.