Nie tylko Koleje Wielkopolskie prowadziły przetarg na zakup spalinowych pojazdów trakcyjnych. Odrębne postępowanie prowadził także urząd marszałkowski województwa wielkopolskiego. Samorząd chce pozyskać dwa dodatkowe pojazdy dla własnej spółki. Składanie ofert się zakończyło, a udział wziął tylko jeden producent.
Koleje Wielkopolskie prowadziły postępowanie na zakup czterech spalinowych zespołów trakcyjnych. Niestety, z powodu przewyższenia budżetu zamówienia,
zamawiający odrzucił ofertę. Jak się jednak okazało, to nie był koniec zakupów w Wielkopolsce. Właściciel KW – Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego – ogłosił własne postępowanie, na dostawę dwóch dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych. Podobnie jak w przypadku Kolei Wielkopolskich, Urząd zaznaczył, że chodzi o dostawę pojazdów wyprodukowanych i dopuszczonych do eksploatacji po 1 stycznia 2015 roku.
Oprócz dostawy urzędnicy chcą, by dostawca zajął się udzieleniem instruktaży technicznych w zakresie obsługi i utrzymania pojazdów. Spalinowe zespoły trakcyjne mają zostać dostarczone do Punktu Utrzymania Taboru spółki Koleje Wielkopolskie. Zamówienie trzeba zrealizować do 15 grudnia 2017 roku.
Po
przesunięciach w terminie składania ofert, udało się jednak doprowadzić ten etap przetargu do końca. Ostatecznie do urzędu wpłynęła wyłącznie jedna oferta na wyprodukowanie zamawianych pojazdów. Zadania tego podjąć chce się tylko Pesa, która wyceniła prace na 24,969 mln zł brutto. Co ciekawe, budżet zamówienia wynosił dla tego zadania 25 mln zł brutto. Pesa zadeklarowała również 36 miesięcy gwarancji na każdy z pojazdów oraz, że wykona zamówienie do 15 grudnia 2017 roku. Teraz pozostaje tylko czekać na rozstrzygnięcie przetargu.