Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Są umowy na projekty linii do Śremu, Turku i Międzychodu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
29-08-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Są umowy na projekty linii do Śremu, Turku i Międzychodu
fot. JRLinia kolejowa nr 369 na wylocie ze Śremu
Mieszkańcy Turku, Międzychodu i Śremu zyskają dogodny dostęp do kolei – PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały warte łącznie blisko 31 mln zł umowy z wykonawcami dokumentacji projektowych na budowę nowej i rewitalizację niewykorzystywanych obecnie linii kolejowych w ramach programu Kolej Plus.

Podpisane umowy umożliwią przygotowanie dokumentacji projektowej, która określi szczegółowe rozwiązania i wskaże optymalny zakres prac na planowanej do budowy nowej trasie kolejowej Turek – Konin oraz rewitalizowanych liniach Międzychód – Szamotuły i Śrem – Czempiń.

Pociąg na trasie Turek - Konin.

Między Koninem a Turkiem przez Tuliszków planowana jest budowa zelektryfikowanej jednotorowej linii kolejowej. Przejazdy między Turkiem a Koninem zajmą 42 minuty, a do Poznania linią Warszawa – Poznań ok. 2h 10 min. Na ok. 38 km trasie możliwe będą przejazdy z prędkością 120 km/h. Przewidziano perony dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszaniem się w siedmiu lokalizacjach: Brzeźno, Żychlin, Żdżary, Tuliszków, Słodków, Turek Zachodni i Turek. Zachowana zostanie możliwość budowy czterech kolejnych przystanków: Kiszewy, Grzymiszew, Imiełków i Obrzębin.

Kolej dojedzie też do Międzychodu.

Niewykorzystywana od 1995 r. linia Szamotuły – Międzychód (linia nr 368) zapewni przejazdy trakcją spalinową z prędkością 120 km/h. Trasa „włączy się” w zmodernizowaną już na wielkopolskim odcinku linię Poznań – Szczecin.

Dojazd koleją do Poznania szacowany jest na ok. 1h 30 min. Podróżni zyskają odpowiednio przygotowane perony w Szamotułach (Szamotuły Zachodnie), Szczepankowie, Ostrorogu, Dobrojewie, Nojewie, Chrzypsku Wielkim, Sierakowie, Kłosowicach i Międzychodzie (Międzychód Letnisko i Międzychód). Pozostawiona będzie rezerwa pod budowę 6 kolejnych przystanków (Binino, Kikowo, Ryżyn, Zatom Stary, Międzychód Bielsko i Międzychód Lipowiec).

Największe miasto w Wielkopolsce bez kolei

Między Śremem a Czempiniem (linia nr 369) na ok. 21 km trasie będzie nowy tor i sieć trakcyjna. Linia, niewykorzystywana od 1995 r., zostanie dostosowana do prędkości 120 km/h. Dojazd do stolicy Wielkopolski, z wykorzystaniem zmodernizowanej linii Wrocław – Poznań, szacowany jest na ok. 55 min. Nowe perony, zapewniające dogodny dostęp do pociągów, przewidziano w Manieczkach, Szymanowie, Psarskim i Śremie. Uwzględniono rezerwę terenu pod budowę kolejnych przystanków w Grabianowie i Szołdrach.

Projekty gotowe w 2026 roku

PKP Polskie Linie Kolejowe S. A. podpisały umowy na opracowanie dokumentacji projektowej z „Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2029 r.” na: budowę nowej linii Turek – Konin z wykonawcą Multiconsult Polska za ok. 13, 7 mln zł (netto) oraz na rewitalizację trasy Międzychód – Szamotuły z BBF za ok. 7,9 mln zł (netto) i Śrem – Czempiń z Konsorcjum firm Mosty Katowice & Arcadis za ok. 9,7 mln zł (netto). Jednocześnie w umowach przewidziano opcje nadzoru autorskiego, z której zamawiający może skorzystać w trakcie realizacji projektu i już po przygotowywaniu dokumentacji projektowej. Zakończenie prac nad dokumentacją dla wszystkich projektów przewidywane jest w 2026 r., a zakończenie robót budowlanych na przełomie 2028 i 2029 r.

W Wielkopolsce „Program Kolej Plus” obejmuje rewitalizację czterech linii (poza linią Międzychód – Szamotuły także Śrem – Czempiń, Gostyń – Kąkolewo, Czarnków – Wągrowiec) i budowę nowej trasy kolejowej (Konin – Turek). Szacunkowa wartość inwestycji w regionie o łącznej długości ponad 200 km wynosi ok. 2,2 mld zł.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolej Plus do Przasnysza: Przetarg na projektowanie

Infrastruktura

Kolej Plus do Przasnysza: Przetarg na projektowanie

Roman Czubiński 21 sierpnia 2023

Kolej Plus w Śląskiem: Umowy na projekt - Jastrzębie i Murcki

Infrastruktura

Kolej Plus na Śląsku: Umowa dla połączenia Bytom - Ruda

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Zobacz również:

Kolej Plus do Przasnysza: Przetarg na projektowanie

Infrastruktura

Kolej Plus do Przasnysza: Przetarg na projektowanie

Roman Czubiński 21 sierpnia 2023

Kolej Plus w Śląskiem: Umowy na projekt - Jastrzębie i Murcki

Infrastruktura

Kolej Plus na Śląsku: Umowa dla połączenia Bytom - Ruda

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5