PKP PLK otworzyła oferty w przetargach na modernizację odcinka linii nr 25 Mielec – Padew oraz budowę bezkolizyjnego przejścia na stacji Mielec.
PKP Polskie Linie Kolejowe
ogłosiły niedawno dwa przetargi na prace na linii nr 25 na odcinku Mielec – Padew oraz w samej stacji Mielec. Szczegóły zakresu inwestycji
można znaleźć w tym miejscu.
Pierwsze postępowanie obejmuj rewitalizację odcinka Padew – Mielec oraz budowę nowego wiaduktu drogowego w Mielcu. Kwota na realizację podana po otwarciu ofert opiewa na 196,185 mln złotych brutto. Na rynku, na którym
dramatycznie brakuje przetargów, zgłosiło się wielu chętnych – aż 16 firm i konsorcjów. W kosztorysie zmieściły się prawie wszystkie oferty. Najniższe złożyły: Track Tec Cosntruction (103 mln zł brutto), Skanska (131 mln zł), należący do PLK PNiUIK (130 mln zł), Swietelsky (120 mln zł) i Intop (132 mln zł).
Co ciekawe, w tym przetargu zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej.
W drugim postępowaniu najważniejszym elementem będzie budowa przejścia podziemnego dla pieszych i rowerów w Mielcu, które zastąpi skrzyżowanie z drogą w poziomie szyn (choć i tu również będą też inne roboty, np. demontaż toru przylegającego do rampy załadunkowej). PLK przeznaczyła na to 13,9 mln zł brutto. Chętnych jest 10 firm, a najtańszą ofertę złożyła Inżynieria Rzeszów (8,7 mln zł).
W ramach inwestycji oprócz torów i przejazdów kolejowych na odcinku Padew – Mielec przebudowana zostanie infrastruktura pasażerska na stacji Chorzelów oraz na przystankach Jaślany i Tuszów Narodowy. Oprócz przejścia podziemnego powstanie też nowy wiadukt drogowy w Mielcu.