Partnerzy serwisu:
Pasażer

Rzeczywistość linii Poznań - Szczecin. Regionalne szybsze od ekspresu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-06-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Od 11 grudnia pociągi między Krzyżem a Podleścem na linii kolejowej Poznań - Szczecin jeżdżą po drugim nowym torze. Powstały też nowe perony w Drawinach i Podleścu. Sprawdzamy jaki ma to wpływ na czas przejazdu pociągów.

Jak podały PKP Polskie Linie Kolejowe, nowe perony są w już w 28 miejscowościach na linii Poznań - Szczecin. Powstaną jeszcze w kilku miejscach. 

– Na 190 kilometrowej trasie Poznań – Szczecin, rozkładowe przejazdy pociągów i roboty zapewnia odpowiednia organizacja inwestycji. Dwa nowe tory z siecią trakcyjną i nowoczesnymi urządzeniami sterowania są już gotowe m.in. na odcinkach Poznań – Wronki, Słonice – Choszczno, Choszczno - Dolice oraz Stargard – Szczecin Dąbie. Obecnie wykonawcy pracują m.in. na odcinku Wronki – Miały, Drawiny – Podlesiec, Rębusz – Słonice, Kolin – Stargard i stacji Stargard – podały PKP Polskie Linie Kolejowe

Regionalny pociąg szybszy od ekspresu

Do 11 czerwca Poznań ze Szczecinem łączyło tylko siedem pociągów PKP Intercity. Najszybsze było jedyne połączenie kwalifikowane na tej trasie – EIC Chrobry, które dystans pokonywało w 3 godziny i 29 minut. Najwolniejszy był IC Przemyślanin, który tą samą trasę przejeżdżał w 4 godziny i 2 minuty. Między stolicami województw kursowało też pięć bezpośrednich pociągów Polregio. Jeden z nich był szybszy od EIC Chrobry, bowiem kursował w 3 godziny i 18 minut. Jak to wygląda po 11 czerwca?

Pociągów spółki PKP Intercity nadal jest tylko siedem, jednak, na szczęście, ich czas przejazdu jest nieco krótszy. Chrobry jedzie szybciej o 5 minut (3:24), w takim samym czasie jedzie IC Osterwa. O kilka, do kilkunastu minut szybciej jadą inne pociągi. Najwolniejszy jest ponownie Przemyślanin, który wydłużył czas przejazdu o 4 minuty. Zaskoczenie? Jeden z pociągów Polregio, wyjeżdżający zaledwie 7 minut po EIC Chrobry, jedzie od niego...4 minuty dłużej, a zatrzymuje się na wszystkich stacjach! Ale w pierwszych dniach od wprowadzenia korekty rozkład jazdy PKP wskazuje, że pociąg Polregio odjeżdżający z Poznania o 10:20 docierał do stolicy Pomorza Zachodniego w 3 godziny i 18 minut.

"Poniżej dwóch godzin"

Do obiecanych przez PKP PLK na koniec 2023 roku czasów przejazdu, wciąż jest bardzo daleko. PLK deklarowała czas przejazdu na linii po modernizacji na 1 godzinę i 50 minut. Nie brakuje głosów, że to nierealne.

– Dzięki pracom na blisko 190 km trasie, po uzyskaniu wymaganych certyfikatów, najszybsze pociągi pojadą między Poznaniem a Szczecinem z prędkością 160 km/h w czasie poniżej 2 godz. Procedury, związane z uzyskaniem nowych dopuszczeń, są sukcesywnie uzyskiwane wraz z postępem inwestycji. Zwiększy się przepustowość linii - możliwy będzie przejazd większej liczby pociągów i uruchomienie dodatkowych połączeń dalekobieżnych oraz regionalnych. Linia zapewni lepsze warunki przewozu towarów. E59 jest częścią europejskiego korytarza transportowego, prowadzącego z Dolnego Śląska m.in. do zachodniopomorskich portów. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz lokalne centra sterowania w Poznaniu i Stargardzie zwiększą bezpieczeństwo – pisze PLK.
 
Inwestycja „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie” warta ponad 4 miliardy złotych jest współfinansowana z instrumentu Unii Europejskiej „CEF” („Łącząc Europę”). 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowe perony między Poznaniem a Wronkami

Infrastruktura

Nowe perony między Poznaniem a Wronkami

inf. pras., oprac. ms. 26 października 2021

Powstał nowy wiadukt i droga pod torami w Kościanie

Infrastruktura

Powstał nowy wiadukt i droga pod torami w Kościanie

inf. pras., oprac. ms. 21 czerwca 2021

Jak postępują prace na linii Poznań – Szczecin?

Infrastruktura

Jak postępują prace na linii Poznań – Szczecin?

Michał Szymajda 01 kwietnia 2021

Zobacz również:

Nowe perony między Poznaniem a Wronkami

Infrastruktura

Nowe perony między Poznaniem a Wronkami

inf. pras., oprac. ms. 26 października 2021

Powstał nowy wiadukt i droga pod torami w Kościanie

Infrastruktura

Powstał nowy wiadukt i droga pod torami w Kościanie

inf. pras., oprac. ms. 21 czerwca 2021

Jak postępują prace na linii Poznań – Szczecin?

Infrastruktura

Jak postępują prace na linii Poznań – Szczecin?

Michał Szymajda 01 kwietnia 2021

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5