Partnerzy serwisu:

RŻD: Rozwój kolei na Krymie to nie nasze zadanie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-07-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

RŻD: Rozwój kolei na Krymie to nie nasze zadanie
Po zajęciu Krymu przez Rosję znacząco spadło znaczenie kolei na półwyspie. – Biorąc pod uwagę klimat i położenie geograficzne, rozwinąłbym ruch wewnętrzny – mówi Władimir Jakunin, szef Kolei Rosyjskich RŻD. Zaznacza zarazem, że rozwój kolei na Krymie nie leży w obowiązkach RŻD.

Władimir Jakunin, szef RŻD, podtrzymuje rosyjski punkt widzenia na kwestię zajęcia Krymu. – Na Krymie 90% populacji była i jest rosyjska. Nie chcemy, by nasi ludzie byli podpalani przez nazistów, jak to miało miejsce w Odessie. Pragnieniem lokalnej ludności było przyłączenie się do Rosji. Zagraniczni obserwatorzy i dziennikarze potwierdzili, że referendum było przeprowadzone poprawnie, zgodnie ze standardami. Ponad 90% zagłosowało za przyłączeniem do Rosji – nie jest możliwe przystawienie pistoletu do głowy każdego mieszkańca, aby osiągnąć taki wynik – podkreśla Jakunin. Z uwagi na liczne nadużycia referendum nie zostało uznane przez Polskę, ani żadne inne państwo Unii Europejskiej.

Odłączenie Krymu ma przełożenie na ruch turystyczny i towarowy. Półwysep, choć rosyjski, był związany z Ukrainą. – Koleje Krymskie były częścią Kolei Donieckich, nigdy nie funkcjonowały samodzielnie. Największą cześć ruchu stanowił ten pomiędzy resztą Ukrainy a Krymem. Teraz oczywiście Koleje Krymskie odnoszą stratę w związku z brakiem pasażerów i ruchu towarowego – przyznaje Władimir Jakunin. – Wymiana towarowa pomiędzy Rosją a Krymem sięgała 2,5 mln ton. To tyle, co nic. Stanowi to zaledwie jedną dziesiątą ich ruchu – dodaje Jakunin.

RŻD nie przewidują inwestycji na Krymie. – Dzisiaj to nie leży w naszych obowiązkach, ani nie znajduje się w naszych planach. Koleje Krymskie to oddzielna firma państwowa. Nasz udział mógłby wynikać jedynie z polityki państwowej – zaznacza Władimir Jakunin, który zarazem dzieli się swoimi pomysłami na poprawę sytuacji transportowej na Krymie. – Biorąc pod uwagę klimat i położenie geograficzne, rozwinąłbym ruch wewnętrzny – pociągi elektryczne pomiędzy atrakcjami, zapewniające usługę dla mieszkańców i gości. To przyczyniłoby się do ochrony unikalnej natury – mówi szef RŻD.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5