Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rządowy fundusz dofinansuje studium projektu Kolej Plus na Opolszczyźnie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
08-04-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Rządowy fundusz dofinansuje studium projektu Kolej Plus na Opolszczyźnie
fot. MOs810 , lic. CC BY-SA 4.0
Województwo Opolskie otrzymało milion złotych z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych na dofinansowanie studium planistyczno-prognostycznego dla rewitalizacji linii kolejowych nr 177 i 294 Racibórz – Racławice Śląskie w ramach programu Kolej Plus.

Samorządy w całej Polsce mają problemy z zebraniem pieniędzy na opracowanie studium planistyczno-prognostycznego, wymaganego do przedłożenia w październiku w II etapie programu Kolej Plus. Najważniejsze problemy, jakie wskazują, to wysokie koszty ze względu na bardzo szeroki zakres rzeczowy w stosunku do lokalnego charakteru linii, ogłoszenie naboru po zamknięciu projektowania budżetów, brak gwarancji refinansowania 85% opracowania dokumentu (uzyskają je tylko projekty, które ostatecznie wygrają nabór) oraz kryzys finansowy spowodowany pandemią.

Nie inaczej było w województwie opolskim, które złożyło do programu Kolej Plus jeden projekt, pod nazwą „Rewitalizacja linii kolejowych nr 177, 294 Racibórz-Racławice Śląskie”. Samorząd Województwa Opolskiego jest liderem projektu, którego koszt jest szacowany na aż 375 mln złotych. Partnerzy projektu to Powiat Głubczycki, Powiat Prudnicki, Powiat Raciborski, Gmina Baborów, Gmina Głogówek, Gmina Głubczyce, Gmina Kietrz, Gmina Pietrowice Wielkie oraz Gmina Racibórz.

Jak podkreśla samorząd od sierpnia, gdy złożono projekt do PKP PLK, trwały spotkania robocze i poszukiwanie wsparcia dla tej inwestycji. - Opolscy i śląscy samorządowcy cały czas poszukiwali wparcia na szczeblu centralnym na pokrycie wkładu własnego tego ważnego dla Opolszczyzny projektu kolejowego - zapewnia urząd marszałkowski podkreślając, że w spotkaniach na ten temat uczestniczyli m. in. posłowie na Sejm RP – Janusz Kowalski oraz Michał Woś (Solidarna Polska). - Po raz kolejny zadeklarowali oni wsparcie działań samorządowców, w akcję szukania poparcia włączyli się także członkowie Opolskiego Zespołu Parlamentarnego - poinformował niedawno samorząd.

Województwo Opolskie, jako lider projektu, złożyło wniosek do Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych o dofinansowanie przygotowania studium planistyczno-prognostycznego dla realizacji inwestycji. Niedawno ogłoszono wyniki naboru - Województwo Opolskie otrzymało na ten cel 1 milion złotych. - Teraz przygotowywany będzie przetarg, mający na celu wyłonienie wykonawcy dokumentacji przedprojektowej - poinformował urząd marszałkowski. 

Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych to strategiczny plan ożywienia gospodarczego obejmujący 12 mld zł bezzwrotnego wsparcia zostanie przeznaczone na projekty infrastrukturalne, edukacyjne i cyfryzację. Program budzi kontrowersje ze względu na brak jasnych kryteriów oceny projektów. - Jedyne kryterium, jakie obowiązuje w tym Funduszu, to znaczek partyjny i przynależność partyjna. To fundusz wsparcia rządu PiS dla wójtów i starostów z PiS - mówił wicemarszałek Sejmu Piotr Zgorzelski z Polskiego Stronnictwa Ludowego
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Redakcja/inf. pras. 26 czerwca 2023

Kolej Plus: Jest umowa na dokumentację linii do Wielunia

Biznes

Kolej do Łomży bez elektryfikacji. Co na to Polregio?

Infrastruktura

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Redakcja/inf. pras. 26 czerwca 2023

Kolej Plus: Jest umowa na dokumentację linii do Wielunia

Biznes

Kolej do Łomży bez elektryfikacji. Co na to Polregio?

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5