Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rządowe konsultacje ws. kolejowego przejścia w Malhowicach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
25-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
23-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Rządowe konsultacje ws. kolejowego przejścia w Malhowicach
fot. Honza Groh (Jagro), CC BY-SA 3.0, commons.wikimedia.org
Ponad dwa lata po zakończeniu remontu międzynarodowej trasy z Przemyśla do ukraińskich Niżankowic wciąż nie utworzono kolejowego przejścia na granicy państw. Droga do jego otwarcia jest wciąż daleka. Polski rząd prowadzi w tej sprawie konsultacje międzyresortowe.

W 2022 r. zakończył się remont nieczynnej wcześniej linii nr 102 Przemyśl Główny – Malhowice – granica państwa. Na międzynarodowej trasie do ukraińskich Niżankowic miały kursować trzy pary pociągów finansowanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego. Do dziś do startu przewozów jednak nie doszło, a władze centralne i samorządowe przekazywały sobie w tej sprawie pisma mówiące o konieczności podjęcia dalszych działań.

Marszałek zwraca uwagę na przeszkody formalne

Do podkarpackiego marszałka pisało więc Ministerstwo Infrastruktury, przypominając o złożonej wcześniej deklaracji chęci organizacji kursów. Niedawno region wskazywał natomiast na nieuregulowanie na poziomie krajowym kwestii odpraw na granicy. Jedną z przyczyn opóźnienia inauguracji przewozów ma być nieustanowienie kolejowego przejścia granicznego Malhowice – Niżankowice i niezawarcie ze stroną ukraińską stosownych porozumień, które musiałby wypracować rząd.

Argumenty UMWP znajdują potwierdzenie w aktualnym stanowisku resortu odpowiedzialnego za funkcjonowanie przejść granicznych. – Strona polska wychodzi naprzeciw oczekiwaniom dotyczącym uruchomienia transgranicznego ruchu kolejowego na linii 102 Przemyśl – Malhowice – granica państwa – Niżankowice (Ukraina), realizując obecnie konsultacje międzyresortowe w zakresie działań na rzecz utworzenia kolejowego przejścia granicznego Malhowice – Niżankowice – stwierdza Wydział Prasowy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. Wewnętrzne rozmowy rządowe toczą się więc pod koniec roku 2024, podczas gdy remont przywracający przejezdność infrastruktury zakończył się we wrześniu 2022 r.

Konieczne kolejne działania infrastrukturalne

– Uruchomienie połączeń dla transgranicznego ruchu pasażerskiego na linii kolejowej nr 102 nastąpi w drodze odrębnego porozumienia między rządami obu państw po wybudowaniu infrastruktury umożliwiającej dokonywanie kontroli osób i środków transportu – zapowiadają służby prasowe ministra spraw wewnętrznych. Droga do inauguracji przewozów jest zatem długa, bo konieczne okazały się dalsze inwestycje infrastrukturalne. Rząd nie poinformował póki co o zakładanym harmonogramie robót ani o ich zakresie.

– Dalsza realizacja odbędzie się z uwzględnieniem wymaganych procedur – usłyszeliśmy jedynie w MSWiA. Resort zaznaczył przy tym, że torowisko zostało zmodernizowane nie tylko po stronie polskiej, ale i ukraińskiej. Przypomnijmy, że w 2023 r. otwarte zostało drogowe przejście w Malhowicach, z którego mogą korzystać także samochody ciężarowe.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo: Wychodzimy z wojennego kryzysu

Biznes

LTG Cargo: Wychodzimy z wojennego kryzysu

Roman Czubiński 02 października 2024

Prace na przejściu granicznym w Krościenku wciąż nie ruszyły

Infrastruktura

Zobacz również:

PLK: Rozmawiamy o elektryfikacji linii do Malhowic i Krościenka z UZ

Infrastruktura

PLK chcą zelektryfikować linie 102 i 108 na Ukrainę

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo: Wychodzimy z wojennego kryzysu

Biznes

LTG Cargo: Wychodzimy z wojennego kryzysu

Roman Czubiński 02 października 2024

Prace na przejściu granicznym w Krościenku wciąż nie ruszyły

Infrastruktura

Zobacz również:

PLK: Rozmawiamy o elektryfikacji linii do Malhowic i Krościenka z UZ

Infrastruktura

PLK chcą zelektryfikować linie 102 i 108 na Ukrainę

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5