Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Stacja Rypin: Roboty ruszą za rok

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
25-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
24-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Stacja Rypin: Roboty ruszą za rok
fot. Szymon Danielek/PKP PLK
Prace budowlane w kujawsko-pomorskim Rypinie ruszą w czwartym kwartale przyszłego roku. Aktualnie wykonawca przygotowuje projekt budowlany. Działania zmierzają do odbudowy nieczynnej stacji, co ma podnieść przepustowość północnego odcinka linii nr 33.

W zeszłym miesiącu informowaliśmy o rozpoczęciu realizacji kontraktu na odbudowę stacji Rypin. Znajduje się ona na linii nr 33 Kutno – Brodnica pomiędzy Sierpcem a Brodnicą. Obsługę pasażerską miejscowości zapewnia aktualnie jedynie pociąg TLK „Flisak” z Katowic do Gdyni, województwo kujawsko-pomorskie planuje jednak uruchomienie kursów regionalnych, gdy tylko zakończy się opisywana inwestycja.

Kontrakt dla ZRK DOM

Na razie prace toczą się bez wpływu na bardzo skromny ruch pasażerski. – Zadanie pod nazwą Odbudowa stacji Rypin na linii kolejowej nr 33 na odc. Sierpc – Brodnica jest realizowane w formule Projektuj i buduj – tłumaczy Przemysław Zieliński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Oznacza to, że zarządca infrastruktury zakontraktował realizację zarówno samych prac budowlanych, jak i projektowych czy przygotowawczych.

– W październiku tego roku przyjęliśmy koncepcję programowo-przestrzenną. Wykonawca przystąpił po tym do przygotowania dokumentacji projektowej oraz pozyskiwania decyzji i pozwoleń administracyjnych – relacjonuje aktualny stan zaawansowania inwestycji przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Zadanie realizuje Zakład Robót Komunikacyjnych DOM z Poznania.

Zmiany w rozkładzie nie wcześniej niż pod koniec 2025 r.

Na razie nie znamy szczegółów zmienionej organizacji ruchu, która zostanie wprowadzona na czas budowy. Objazdów należy jednak spodziewać się za ok. rok. – Następnym krokiem w procesie inwestycyjnym będzie rozpoczęcie prac budowlanych. Zgodnie z harmonogramem planujemy je w czwartym kwartale przyszłego roku – usłyszeliśmy. Póki co nie zmienia się zakładany termin zakończenia robót. Ma ono nastąpić w czerwcu 2026 r.

Prace będą kosztować ponad 40 mln zł netto i obejmą także roboty na wybranych przejazdach kolejowo-drogowych i zmiany w obszarze sterowania ruchem kolejowym. Przypomnijmy, że poprzedni remont trasy Sierpc – Brodnica został przeprowadzony zaledwie trzy lata temu. W 2021 r. PKP PLK przywróciły przejezdność odcinka, dawna stacja Rypin nie została jednak wówczas odtworzona, a w miejscowości funkcjonuje jedynie przystanek pasażerski. Oznacza to, że pociągi nie mogą się tam mijać ani wyprzedzać, a przewoźnicy nie mają możliwości kończenia w Rypinie biegu swoich kursów.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Orlen za elektryfikacją linii 33 w kierunku Sierpca

Infrastruktura

Orlen za elektryfikacją linii 33 w kierunku Sierpca

Kasper Fiszer 03 grudnia 2024

Z Warszawy do Płocka nieco szybciej, ale tylko w weekendy

Pasażer

Modernizacja linii 33 bez elektryfikacji odcinka Płock – Sierpc

Infrastruktura

Udany powrót kolei dalekobieżnej do Płocka

Pasażer

Udany powrót kolei dalekobieżnej do Płocka

Kasper Fiszer 28 października 2024

Mimo robót TLK „Flisak” wraca na stałą trasę

Pasażer

Mimo robót TLK „Flisak” wraca na stałą trasę

Kasper Fiszer 08 października 2024

Zobacz również:

Orlen za elektryfikacją linii 33 w kierunku Sierpca

Infrastruktura

Orlen za elektryfikacją linii 33 w kierunku Sierpca

Kasper Fiszer 03 grudnia 2024

Z Warszawy do Płocka nieco szybciej, ale tylko w weekendy

Pasażer

Modernizacja linii 33 bez elektryfikacji odcinka Płock – Sierpc

Infrastruktura

Udany powrót kolei dalekobieżnej do Płocka

Pasażer

Udany powrót kolei dalekobieżnej do Płocka

Kasper Fiszer 28 października 2024

Mimo robót TLK „Flisak” wraca na stałą trasę

Pasażer

Mimo robót TLK „Flisak” wraca na stałą trasę

Kasper Fiszer 08 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5