Województwo wielkopolskie otworzyło oferty w przetargu na modernizację kolejnej jednostki SA108 Regio Tramp. Tym razem obok ZNTK Mińsk Mazowiecki i konsorcjum PTS-Seluch wziął w nim udział poznański producent tramwajów Modertrans.
Województwo wielkopolskie ogłosiło w połowie lutego przetarg na naprawę poziomu P5 wraz z modernizacją kolejnej jednostki SA108 Regio Tramp, tym razem o numerze 010. Poprzednie postępowanie województwa, na naprawę serii SA108 (z opcją na wykonanie kolejnego przeglądu),
wygrało pół roku temu konsorcjum Seluch Dariusz Selka oraz Public Transport Service.
Modernizacja SA108-010 obejmie m.in. wymianę foteli pasażerskich, monitoring, informację pasażerską, zasilanie zewnętrzne 230V, zasilanie drugiego członu, rolety dla pasażerów, odseparowanie układu ogrzewania od układu wydechowego, oświetlenie i śmietniczki.
W postępowaniu na modernizację jednostki SA108-010 również wystartowało konsorcjum Seluch i PTS. Przedstawiło ono najniższą cenowo ofertę, opiewającą na 5,41 mln zł brutto. Konsorcjum daje też najdłuższą gwarancję, jest więc faworytem do wygrania przetargu. Najdroższą ofertę złożył ZNTK Mińsk Mazowiecki (6,31 mln zł). Dużą niespodzianką jest za to trzecia oferta, którą złożył poznański producent tramwajów Modertrans. Opiewa ona na 5,78 mln zł. Budżet zamawiającego to niewiele ponad 6 mln złotych. Co ciekawe, w przetargu wpłynęła jeszcze jedna oferta, ale urząd marszałkowski nie był w stanie jej otworzyć – była niewłaściwie (podwójnie) zaszyfrowana.
Rynek napraw i modernizacji taboru staje się zatem coraz ciekawszy. Wczoraj informowaliśmy o pojawieniu się na rynku napraw wagonów towarowych
firmy 4TramCar. Teraz na rynek modernizacji pojazdów kolejowych chce wejść Modertrans.