Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ruszyły prace przy wiaduktach na E59 w Stargardzie. Jak zaawansowany jest projekt?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
13-05-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Ruszyły prace przy wiaduktach na E59 w Stargardzie. Jak zaawansowany jest projekt?
fot. PKP PLK (archiwum)
– Modernizacja magistrali kolejowej E59 pomiędzy Poznaniem a Szczecinem (…) z harmonogramem prac powinna zostać w tym roku zakończona. Niestety stan zaawansowania robót wskazuje, że termin ten nie zostanie osiągnięty – piszą posłowie do Ministerstwa Infrastruktury. Resort zaś informuje o zaawansowaniu przebudowy linii, po której pociągi jeżdżą rekordowo wolno.

Jak wolno? Pociągi osobowe przemierzają dystans między Poznaniem a Szczecinem w ponad 4 godziny, a najszybszy pociąg IC jedzie w 3 godziny i 15 minut. Z kolei z uwagi na prace (toczące się także na odcinku E20 między Warszawą a Kutnem) najszybszy pociąg Warszawa – Szczecin jedzie w tej chwili 6 godzin i 6 minut, w 2014 roku możliwe było pokonanie trasy ze stolicy do Szczecina w 5 godzin i 13 minut. Rozkład jazdy będzie nieco lepszy (skrócenie czasu przejazdu dla kilku pociągów o kilkanaście minut) od czerwcowej korekty rozkładu.

Posłanka Anita Kucharska wraz z grupą posłów i posłanek pytają o to, który odcinek przebudowywanej linii jest najbardziej zagrożony nieterminową realizacją, pytają o to, które stacje i przystanki są już gotowe, o to gdzie prace trwają i gdzie dopiero się rozpoczną.

– Z informacji przekazanych przez PKP PLK wynika, że aktualnie najbardziej przesunięty termin realizacji robót dotyczy odcinka Stargard – Szczecin Dąbie. Powyższe wynika z braku zgody Miasta Stargard na równoczesne kontynuowanie robót budowlanych na dwóch wiaduktach kolejowych, które były wcześniej uzgodnione z miastem i realizowane do końca 2021 r – napisał wiceminister Andrzej Bittel, podając informację za PKP PLK. Od początku maja 2022 prace jednak trwają, po porozumieniu, które kolejarze podpisali z miastem. Jak podaje portal 24kurier.pl, PKP PLK, która jest inwestorem przebudowy stargardzkich wiaduktów, dostosowała się do żądań włodarzy Stargardu, by nie zamykać przejazdu pod dwoma obiektami jednocześnie i będą one zamykane naprzemiennie.

Przedstawiciel resortu przedstawia informacje o stanie realizacji infrastruktury pasażerskiej na odcinku Poznań – Szczecin. Dodaje, że infrastruktura opisana jako „w trakcie realizacji” przewidywana jest do zrealizowania do końca 2022 r.




Od dwóch lat informujemy, że pierwotny termin końca prac przy odcinku E59 między Szczecinem a Poznaniem jest zagrożony (koniec 2023 roku), w związku z czym pojawia się pytanie o dofinansowanie unijne do projektu. – Podanie szczegółowego harmonogramu realizacji ww. prac jest obecnie niemożliwe, z uwagi na trwający proces ustalania terminów realizacji robót z instytucjami zarządzającymi środkami UE – potwierdził to pośrednio Andrzej Bittel.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowe perony między Poznaniem a Wronkami

Infrastruktura

Nowe perony między Poznaniem a Wronkami

inf. pras., oprac. ms. 26 października 2021

Powstał nowy wiadukt i droga pod torami w Kościanie

Infrastruktura

Powstał nowy wiadukt i droga pod torami w Kościanie

inf. pras., oprac. ms. 21 czerwca 2021

Jak postępują prace na linii Poznań – Szczecin?

Infrastruktura

Jak postępują prace na linii Poznań – Szczecin?

Michał Szymajda 01 kwietnia 2021

Zobacz również:

Nowe perony między Poznaniem a Wronkami

Infrastruktura

Nowe perony między Poznaniem a Wronkami

inf. pras., oprac. ms. 26 października 2021

Powstał nowy wiadukt i droga pod torami w Kościanie

Infrastruktura

Powstał nowy wiadukt i droga pod torami w Kościanie

inf. pras., oprac. ms. 21 czerwca 2021

Jak postępują prace na linii Poznań – Szczecin?

Infrastruktura

Jak postępują prace na linii Poznań – Szczecin?

Michał Szymajda 01 kwietnia 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5