Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ruszyły prace między Skawiną a Suchą Beskidzką

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
23-03-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Ruszyły prace między Skawiną a Suchą Beskidzką
fot. PKP PLK
PKP PLK rozpoczęły prace na odcinku torów pomiędzy Skawiną a Suchą Beskidzką. Z tego powodu pociągi zniknęły z otwartej niedawno łącznicy kolejowej... w Krakowie. Do tego pasażerowie Polregio jadący z Krakowa do Skawiny musieli przesiąść się do autobusów.

Jak już pisaliśmy, zmiany w ruchu na krakowskim węźle kolejowym są ogromne. Zamknąć dwutorowo w środku dnia trzeba linię E30 na odcinku Kraków Główny – Rudzice. Teraz PLK ruszyła z kolejną inwestycją: na jednotorowej linii Skawina – Sucha Beskidzka (nr 97).

Jak tłumaczy PKP PLK, szeroki zakres robót wymaga zmian w organizacji ruchu pociągów i uruchomienia (od wczoraj, 22 marca) zastępczej komunikacji autobusowej. Przewozy Regionalne uruchomiły ją na dużo dłuższym odcinku, niż obejmują prace: za pociągi kursujące z Krakowa do Suchej Beskidzkiej i Zakopanego na całym odcinku Kraków Płaszów – Sucha Beskidzka, a za pociągi kursujące na trasie Kraków – Bielsko-Biała autobusem pojedziemy na odcinku Kraków Płaszów – Wadowice.

Pociągi Polregio nie skorzystają zatem nie tylko z linii 97, ale też z linii 94 z Krakowa do Skawiny. Na tym odcinku można skorzystać z pociągów Kolei Małopolskich, ale tylko z Krakowa Płaszowa, a nie z Krakowa Głównego. Jak tłumaczyły "Rynkowi Kolejowemu" Koleje Małopolskie, niska przepustowość odcinka Kraków Główny – Kraków Płaszów powodowała notoryczne opóźnienia. To wszystko oznacza, że pociągi praktycznie zniknęły z otwartej zaledwie w grudniu nowej łącznicy w Krakowie . W kierunku Skawiny korzysta z niej jeden pociąg KMŁ w dobie i ew. pociągi PKP Intercity.

Jakie prace na linii 97?

Pierwsze prace na odcinku Skawina – Radziszów – z uwzględnieniem zmian w rozkładzie jazdy – wykonawca prowadził już w 2017 r. Wymieniono wówczas ponad 2 km toru. Jak informuje PLK, inwestycja na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka umożliwi kilkuminutowe skrócenie czasu przejazdu w relacjach Kraków – Zakopane. Wykonawca wymieni ponad 35 km torów, przebuduje blisko 100 obiektów inżynieryjnych. Prace obejmą min. 6 mostów w Skawinie, Przytkowicach, Kalwarii Zebrzydowskiej oraz 2 wiadukty w Woli Radziszowskiej i Stryszowie. Będą nowe urządzenia sterowania ruchem, które dodatkowo usprawnią przejazd pociągów i zwiększą bezpieczeństwo. Bezpieczniej będzie także na kilkunastu przejazdach kolejowo-drogowych.

W ramach zadania na linii Skawina – Sucha Beskidzka (nr 97) zaprojektowana zostanie również łącznica kolejowa w Kalwarii Zebrzydowskiej, między liniami: Skawina – Żywiec i Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Bielsko-Biała. Budowa łącznicy planowana jest w latach 2021–2023. Rozwiązanie ułatwi przejazd pociągów z Krakowa w stronę Bielska. Inwestycja na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka (linia nr 97) realizowana jest ze środków budżetowych w ramach większego projektu o nazwie „Prace na liniach do Zakopanego nr 97, 98, 99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane” o wartości 930 mln zł netto. Umowę na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na linii Chabówka – Zakopane (nr 99) podpisano 19 marca. W kwietniu planowane jest ogłoszenie przetargu, szacowanego na blisko 260 mln zł netto na zaprojektowanie i wykonanie prac na linii Sucha Beskidzka – Chabówka (nr 98).

Będzie nowy przystanek Radziszów Centrum

Efektem inwestycji PLK na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka będzie nowy przystanek Radziszów Centrum, który ułatwi mieszkańcom dostęp do kolei. Podróżni, w tym osoby o ograniczonych możliwościach mobilnych, mają zyskać lepszą obsługę na stacjach: w Radziszowie, Leńczach, Kalwarii Zebrzydowskiej Lanckorona, Stroniach, Stryszowie i na przystankach: Rzozów, Wola Radziszowska, Podolany, Przytkowice. Perony będą przebudowane i wyposażone w nowe wiaty i ławki. Poprawi się oznakowanie i oświetlenie. W Kalwarii Zebrzydowskiej Lanckorona wyremontowana będzie kładka dla pieszych.

To nie koniec zmian i utrudnień. Kolejne wymuszą prace przy budowie Trasy Łagiewnickiej – ale przewoźnicy nie mają informacji, czy utrudnienia z tego powodu zaczną się w planowanym na początek maja terminie. Za to od czerwca pociągi znów nie będą się zatrzymywać na stacji Kraków Bonarka.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5