Na przełomie marca i kwietnia Lotos Kolej ogłosił trzy postępowania na dostawę nowego taboru: jednej lokomotywy jednosystemowej, jednej wielosystemowej oraz 324 wagonów platform. Nie udało się ich rozstrzygnąć.
Projekt zakupu nowoczesnego taboru intermodalnego zgłoszony przez Lotos Kolej
uzyskał najwyższą ocenę w rankingu konkursu Centrum Unijnych Projektów Transportowych. W jego ramach planowany jest zakup 324 nowoczesnych wagonów platform oraz dwóch lokomotyw elektrycznych za łączna kwotę ok. 150 mln złotych. Dzięki wygraniu konkursu połowę wartości projektu, czyli ponad 74 mln zł sfinansuje Unia Europejska.
Na przełomie marca i kwietnia przewoźnik ogłosił postępowania na dostawę taboru w ramach projektu. Przedmiotem pierwszego zamówienia jest dostawa fabrycznie nowej lokomotywy elektrycznej wielosystemowej, a drugiego – jednosystemowej.
Czteroosiowe lokomotywy
Lokomotywy mają być czteroosiowe, o prędkości maksymalnej 140 km/h, zdolne do prowadzenia pociągów o masie 3400 ton. Jeśli chodzi o lokomotywę wielosystemową, to musi ona być wyposażona w systemy zasilania 25 kV i 15 kV AC oraz 3 kV DC. Wymagane są dopuszczenia dla lokomotywy na sieci kolejowej Polski, Niemiec i Czech. Poza tym dla obu postępowań zakłada się, że utrzymaniem pojazdu do czasu pierwszej naprawy P4 zajmie się producent. Dostawy mają się odbyć do końca przyszłego roku.
Trzecim postępowaniem jest zapytanie ofertowe na dostawę 324 wagonów platform: 216 o długości powierzchni ładunkowej wynoszącej 80’ oraz 108 o długości powierzchni ładunkowej wynoszącej 60’. Niedawno spółka Lotos Kolej
wzbogaciła się o pięć lokomotyw z Newagu – dwie typu E4DCU Griffin i trzy typu E6ACT Dragon 2.
Aktualizacja: Zamówień nie udzielono W tym tygodniu spółka Lotos Kolej poinformowała, że zamówienia nie zostały udzielone. Jako przyczynę w postępowaniach na lokomotywy podano brak ważnych ofert. Natomiast w przetargu na wagony złożone oferty znacznie przekraczały budżet zamawiającego.