Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Ruszyła rozbudowa Krakowskiego Szybkiego Tramwaju

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-10-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Ruszyła rozbudowa Krakowskiego Szybkiego Tramwaju
Rozpoczęły się prace związane z rozbudową linii tramwajowej Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (etap II B) wraz z układem drogowym (ul. Lipska - ul. Wielicka) w Krakowie". Od czasu rozpoczęcia prac do momentu, gdy po zaplanowanej w ramach inwestycji po 500-metrowej estakadzie pojedzie tramwaj, miną prawie dwa lata.

W związku z pracami zamknięto tunel dla pieszych pod torami kolejowymi, który łączy rejon ul. Gromadzkiej z ul. Prokocimską. Tunel jest niedostępny, ponieważ przed rozpoczęciem prac budowlanych trzeba wykonać przełożenia instalacji ciepłowniczej.

Estakada, która ma powstać w ramach inwestycji, będzie przeznaczona dla pieszych, rowerzystów i tramwajów. Linia tramwajowa biegnąca po estakadzie, w znaczący sposób skróci czas podróży między ulicą Lipską a ulicą Wielicką, zapewniając szybszy dostęp m. in. do głównej stacji kolejowej w Krakowie.

Przebudowie ulegnie także układ drogowy, w tym skrzyżowanie ul. Lipskiej i Saskiej. W ramach inwestycji zostanie wykonane połączenie z istniejącą linia tramwajową. Przy budowie układu drogowego powstaną także ścieżki rowerowe.

Estakada, po której pojadą tramwaje, ułatwi możliwość przesiadania się między tramwajem a koleją. Będzie skomunikowana ze stacją poprzez dwie windy prowadzące na dwa perony stacji Płaszów. Powiązanie z przystankami tramwajowymi zapewni błyskawiczne przejście między tramwajem a koleją.

Zakres zadania obejmuje również m. in. rozbudowę ulicy Saskiej z przebudową skrzyżowania z ulicami Kuklińskiego i Lipską, przebudowę skrzyżowania ul. Wielickiej z ul. Prokocimską, rozbudowę ul. Żołnierskiej wraz z rozbudową linii tramwajowej Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Przedsięwzięcie realizować będzie firma Mota–Engil Central Europe S.A. za kwotę 150 mln zł brutto. Inwestycja ma być zrealizowana do 15 września 2015 r.

Artykuł pochodzi ze strony Transport-publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Redakcja 21 grudnia 2021

Kraków: Tramwaje wreszcie pojadą szybciej w tunelu?

Zintegrowany transport

Problemy w Krakowskim Szybkim Tramwaju

Pasażer

Problemy w Krakowskim Szybkim Tramwaju

Gazeta Krakowska, 24 sierpnia 2009 25 sierpnia 2009

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Redakcja 21 grudnia 2021

Kraków: Tramwaje wreszcie pojadą szybciej w tunelu?

Zintegrowany transport

Problemy w Krakowskim Szybkim Tramwaju

Pasażer

Problemy w Krakowskim Szybkim Tramwaju

Gazeta Krakowska, 24 sierpnia 2009 25 sierpnia 2009

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5