Rozpoczęły się prace związane z rozbudową linii tramwajowej Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (etap II B) wraz z układem drogowym (ul. Lipska - ul. Wielicka) w Krakowie". Od czasu rozpoczęcia prac do momentu, gdy po zaplanowanej w ramach inwestycji po 500-metrowej estakadzie pojedzie tramwaj, miną prawie dwa lata.
W związku z pracami zamknięto tunel dla pieszych pod torami kolejowymi, który łączy rejon ul. Gromadzkiej z ul. Prokocimską. Tunel jest niedostępny, ponieważ przed rozpoczęciem prac budowlanych trzeba wykonać przełożenia instalacji ciepłowniczej.
Estakada, która ma powstać w ramach inwestycji, będzie przeznaczona dla pieszych, rowerzystów i tramwajów. Linia tramwajowa biegnąca po estakadzie, w znaczący sposób skróci czas podróży między ulicą Lipską a ulicą Wielicką, zapewniając szybszy dostęp m. in. do głównej stacji kolejowej w Krakowie.
Przebudowie ulegnie także układ drogowy, w tym skrzyżowanie ul. Lipskiej i Saskiej. W ramach inwestycji zostanie wykonane połączenie z istniejącą linia tramwajową. Przy budowie układu drogowego powstaną także ścieżki rowerowe.
Estakada, po której pojadą tramwaje, ułatwi możliwość przesiadania się między tramwajem a koleją. Będzie skomunikowana ze stacją poprzez dwie windy prowadzące na dwa perony stacji Płaszów. Powiązanie z przystankami tramwajowymi zapewni błyskawiczne przejście między tramwajem a koleją.
Zakres zadania obejmuje również m. in. rozbudowę ulicy Saskiej z przebudową skrzyżowania z ulicami Kuklińskiego i Lipską, przebudowę skrzyżowania ul. Wielickiej z ul. Prokocimską, rozbudowę ul. Żołnierskiej wraz z rozbudową linii tramwajowej Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Przedsięwzięcie realizować będzie firma Mota–Engil Central Europe S.A. za kwotę 150 mln zł brutto. Inwestycja ma być zrealizowana do 15 września 2015 r.
Artykuł pochodzi ze strony Transport-publiczny.pl