Trwa odbudowa bocznicy kolejowej w Gdańsku Kokoszkach, która została częściowo rozebrana w końcu 2018, tym samym uniemożliwiając dojazd do zakładu Arcellor Mittal.
Rozbiórka bocznicy, z której korzystały pociągi PKP Cargo zamawiane przez ArcellorMittal, miała miejsce w listopadzie 2018. Teren wraz z torami spółce HMT Polska (bardziej znana z produkcji przenośnych ubikacji Toi Toi) sprzedało miasto Gdańsk. Pomimo tego, że pociągi przejeżdżały po torach kilka razy w miesiącu miasto informowało, że na terenie znajdują się „fragmenty nieużywanej infrastruktury kolejowej niestanowiącej własności PKP SA ani żadnej ze Spółek Grupy PKP”. Pisaliśmy o tym szeroko
w tym miejscu. Pod zakładem zostały tory, których nie można było zabrać lokomotywą z uwagi na demontaż szyn. Na początku roku 2019 postępowanie w tej sprawie wszczął UTK.
Jednocześnie trwały próby wypracowania porozumienia między HMT a Arcellorem. Przyniosły one rezultat na początku 2021 roku.
W ramach ugody należący do HMT Polska teren zostanie wydzierżawiony ArcelorMittal Distribution Solutions Poland Sp. z o.o. w celu rewitalizacji i modernizacji toru numer 200 oraz wznowienia i prowadzenia na nim ruchu kolejowego. Tym samym ArcelorMittal Distribution Solutions Poland Sp. z o.o. będzie mógł wdrożyć alternatywny wobec transportu samochodowego sposób przewożenia towarów z oraz do swojego zakładu wyrobów metalowych w Gdańsku – poinformowały spółki.
Obecnie trwa odbudowa toru. Co ciekawe - ArcelorMittal zdecydował się na budowę zupełnie nowego toru na sporym fragmencie toru 200. Będą tu nowe szyny oraz podkłady strunobetonowe z nowoczesnym przytwierdzeniem szyn. Zdjęcie z przebiegu inwestycji otrzymaliśmy od prowadzących facebookowy
profil Pociągiem Przez Kokoszki.