W czerwcu ruszyły prace na stacji Oborniki Śląskie na linii Wrocław – Poznań. Obejmują one m.in. tory, sieć trakcyjną, urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz perony. Zmienią się przejścia i wiaty, siedzenia, tablice informacyjne, zegary oraz system informacji wizualnej i głosowej.
Perony będą wyższe, a przez to wygodniejsze dla wsiadających i wysiadających pasażerów. W miejsce wyeksploatowanej kładki powstanie bezpieczne, podziemne dojście do pociągów. Wybudowane zostaną nowe wiaty. Stacja będzie dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Obecne urządzenia sterowania ruchem kolejowym zostaną zastąpią nowymi – komputerowymi, tak jak na modernizowanej linii E 59. W przyszłości zarządzanie linią Wrocław – Rawicz przejmie lokalne centrum sterowania we Wrocławiu.
Ze względu na szeroki zakres prac i bezpieczeństwo podróżnych, przewidziane są zmiany w organizacji dojść na perony. Kompleksowa modernizacja potrwa 12 miesięcy.
Standard stacji będzie podobny do tego, który już można obserwować na stacji Żmigród. Przebudowa stacji Oborniki Śląskie realizowana jest w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław - Poznań, Etap II - odcinek Wrocław - granica województwa dolnośląskiego”, który współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.