Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ruszyła budowa KDP w Indonezji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
26-01-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
IRJ/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Ruszyła budowa KDP w Indonezji
Fot. Kvdh, lic. CCA 3.0/ Wikimedia Commons
Chińskie przedsiębiorstwo China Railway International oraz lokalne konsorcjum państwowych firm z Indonezji już rozpoczęły budowę pierwszej w kraju linii dużych prędkości. Projekt ma być realizowany w bardzo szybkim tempie i jest już tego pierwszy dowód: od dnia podpisania umowy na budowę linii do rozpoczęcia prac budowlanych minęły zaledwie trzy miesiące.

W ceremonii inaugurującej budowę indonezyjskiej linii dużych prędkości udział wziął prezydent kraju Joko Widodo. Zorganizowano ją w miejscowości Walini, która w przyszłości będzie miała swoją stację na budowanej linii. Pierwsza w kraju linia dużych prędkości połączy Dżakartę z Bandungiem. Pociągi będą rozpędzały się na niej do prędkości 250 km/h. Inwestycja powinna zostać zakończona w 2018 roku, natomiast pierwsze pociągi pojadą po niej w roku 2019. Czas podróży, dzięki budowie linii, powinien zostać skrócony z dzisiejszych trzech godzin do 40 minut.

Wartą 5,5 mld dolarów umowę na budowę linii dużych prędkości podpisali w październiku 2015 roku: prezes firmy China Railway International Yang Zhongmin oraz Dwi Windarto, szef konsorcjum indonezyjskich przedsiębiorstw państwowych. Linia o długości 150 km, łącząca Dżakartę z Bandungiem, ma być pierwszym odcinkiem liczącej w przyszłości 750 km trasy.

W drugiej połowie 2015 roku rząd Indonezji podjął decyzję o wycofaniu się z projektu budowy linii dużych prędkości. Kilka tygodni później zapadła jednak decyzja, że projekt będzie realizowany. Powodem były wysokie koszty projektu. Teraz jednak o pieniądze rząd nie musi się szczególnie troszczyć, ponieważ realizowana pod skrzydłami Chińczyków inwestycja będzie w trzech czwartych finansowana ze środków Chińskiego Banku Rozwoju.

Na ten moment całkowita wartość projektu jest szacowana na 5,5 mld dolarów.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Indonezja będzie jednak miała KDP. Kolej zbudują i sfinansują Chińczycy

Koleje Dużych Prędkości

Indonezja będzie jednak miała KDP. Kolej zbudują i sfinansują Chińczycy

ft.com/usnews.com/lp, Rynek Kolejowy 31 października 2015

Indonezja rezygnuje z linii KDP. Chce torów konwencjonalnych

Koleje Dużych Prę™dkości

Indonezja rezygnuje z linii KDP. Chce torów konwencjonalnych

IRJ/lp, Rynek Kolejowy 08 września 2015

Co najmniej 27 osób zginęło w katastrofach kolejowych w Indonezji

Warte uwagi

Co najmniej 27 osób zginęło w katastrofach kolejowych w Indonezji

PAP, 2 października 2010 04 października 2010

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Indonezja będzie jednak miała KDP. Kolej zbudują i sfinansują Chińczycy

Koleje Dużych Prędkości

Indonezja będzie jednak miała KDP. Kolej zbudują i sfinansują Chińczycy

ft.com/usnews.com/lp, Rynek Kolejowy 31 października 2015

Indonezja rezygnuje z linii KDP. Chce torów konwencjonalnych

Koleje Dużych Prę™dkości

Indonezja rezygnuje z linii KDP. Chce torów konwencjonalnych

IRJ/lp, Rynek Kolejowy 08 września 2015

Co najmniej 27 osób zginęło w katastrofach kolejowych w Indonezji

Warte uwagi

Co najmniej 27 osób zginęło w katastrofach kolejowych w Indonezji

PAP, 2 października 2010 04 października 2010

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5