Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ruszył przetarg na projekt i uruchomienie ERTMS/ETCS poziomu 2. na CMK

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
12-02-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Ruszył przetarg na projekt i uruchomienie ERTMS/ETCS poziomu 2. na CMK
Fot. Łukasz Piotrowski, SM42.plzdjęcie ilustracyjne
PKP PLK ogłasza długo oczekiwany przetarg na wdrożenie systemu ERTMS/ETCS poziomu drugiego, wraz z budową LCS oraz czterostawnej samoczynnej blokady liniowej, na odcinku Korytów – Zawiercie Centralnej Magistrali Kolejowej.

Firma, która wybrana zostanie do realizacji zadania, będzie musiała opracować stosowny projekt , przeprowadzić zabudowę urządzeń ERTMS, a także przygotować je do odbioru zgodnie z procedurami przewidzianymi przez Urząd Transportu Kolejowego. Cały proces trwać ma maksymalnie 50 miesięcy od momentu podpisania umowy po certyfikowanie systemu i uruchomienie go w pełnej sprawności. Liczba firm, które mogą wystartować w przetargu (otwarcie ofert przewidziano na 22 marca 2019) jest ograniczona do tych, które mają za sobą doświadczenie polegające na zabudowie ERTMS/ETCS na odcinku przynajmniej 30 kilometrów w ciągu ostatnich 5 lat. Kryterium udzielenia zamówienia będzie termin realizacji (20%), doświadczenie personelu (10%) oraz cena (70%). Prace nie będą finansowane z pieniędzy unijnych.

Prace, które odbywać się będą między kilometrem 14,5 a 224 Centralnej Magistrali Kolejowej (linia kolejowa nr 4) obejmować będą dostosowanie urządzeń srk na stacji Psary, Góra Włodawska i posterunku odgałęźnym Knapówka do współpracy z systemem ERTMS/ETCS poziomu 2. Na wszystkich szlakach zostanie zbudowana nowa, komputerowa czterostawna samoczynna blokada liniowa. Zostaną zabudowane urządzenia warstwy nadrzędnej, system CUiD oraz LCS mieszczący się w Idzikowicach. Efektem będzie sprawny ETCS/ERTMS poziomu 2. od stacji Korytów do stacji Zawiercie.

Obecnie na CMK działa ERTMS/ETCS poziomu 1. System poziomu 2. znajduje się w fazie zaawansowanych testów na magistrali E20 pomiędzy Opolem a Bielawą Dolną. To dotąd jedyny odcinek w Polsce, gdzie został zabudowany. Teraz ma się to zmienić.

ERMTS/ETCS poziomu 2. nie będzie działał bez budowy systemu transmisji danych GSM-R. Jego wykonawca został wybrany w październiku 2017, a umowę podpisano w marcu 2018.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5