W sobotę rozpoczął się kolejny etap budowy łącznicy kolejowej, która umożliwi wyeliminowanie konieczności zmiany kierunku jazdy pociągów z Krakowa Głównego do Skawiny czy Zakopanego. Wprowadzono zmiany w ruchu samochodowym, co przełożyło się na kolosalne korki.
Już w połowie marca pociągi osobowe zaczną kursować po pierwszej nitce budowanego wiaduktu kolejowego oraz po nowym torze w ciągu linii kolejowej Kraków Główny – Medyka (nr 91). Jednocześnie rozpoczną się prace po drugiej stronie obiektu, które w pierwszej fazie polegać będą na rozbiórce istniejącego nasypu. W sobotę wprowadzono zmiany w organizacji ruchu, przez co kierowcy codziennie tkwią w korkach. Władze Zarządu Infrastruktury Transportowej i Komunalnej zachęcają do przesiadki na komunikację miejską.
Na trzy miesiące z ruchu wyłączono estakadę drogową Obrońców Lwowa, która przebiega nad ulicą Wielicką. Zlikwidowano lewoskręt z al. Powstańców Śląskich w ul. Limanowskiego. W sobotę wprowadzono buspas dla komunikacji miejskiej w jezdni al. Powstańców Śląskich, od ul. Kamieńskiego w kierunku ul. Wielickiej. Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe, zmiany te są konieczne dla wykonania podpór pod estakady kolejowe w sąsiedztwie estakady Obrońców Lwowa. Od niedzieli pociągi kursują z pominięciem przystanku Kraków Krzemionki.
W kwietniu rozpoczną się prace związane z modernizacją oraz wydłużeniem przejścia podziemnego na Zabłociu, w rejonie ul. Kącik i ul. Lipowej. Zmodernizowany obiekt zostanie wyposażony m.in. w nowe oświetlenie oraz monitoring. Przejście, w celu wykonania prac, zostanie zamknięte na około 3 miesięcy.
Budowa krakowskiej łącznicy Zabłocie – Krzemionki umożliwi uruchomienie Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej do Skawiny. Dzięki temu, że pociągi nie będą już musiały wjeżdżać na stację Kraków Płaszów i wykonywać np. czasochłonnego oblotu składu przez lokomotywę , skróci się czas podróży pociągami przez/z Kraków Główny do Oświęcimia p. Spytkowice, Skawiny, Wadowic i Bielska-Białej, Suchej Beskidzkiej, Żywca, Chabówki, Rabki-Zdrój, Nowego Targu, Poronina i przede wszystkim Zakopanego. Pociągi osobowe zyskają co najmniej 5-10 minut, pociągi dalekobieżne 15-20. Wartość projektu współfinansowanego ze środków POIiŚ to blisko 258 mln zł. Inwestycje na zlecenie PKP PLK realizuje konsorcjum Budimex S.A. i Ferrovial Agroman S.A.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.