PKP Intercity otworzyło dialog techniczny z producentami na dostawę składów piętrowych typu push-pull wraz z lokomotywami.
Przedmiotem dialogu jest dostawa 7-wagonowych składów piętrowych typu push-pull wraz z lokomotywami wielosystemowymi. Wystąpiliśmy do przewoźnika z prośbą o szczegółowe plany zakupowe w tym zakresie.
Ogłoszenie dialogu nie jest jednak do końca zaskoczeniem – jak
informowaliśmy, na początku marca PKP Intercity rozpoczęło rekrutację osoby, która zajęłaby się realizacją projektu związanego z zakupem piętrowych zestawów push-pull. To oznacza zmianę strategii przewoźnika, który jeszcze kilka lat temu
nie potrzebował kupować wagonów piętrowych.
Trzydzieści wagonów piętrowych, jednak bez wagonów sterowniczych i lokomotyw, PKP Intercity
próbowało kupić w 2012 r. Ostatecznie jednak z tego pomysłu zrezygnowano. Spółka chciała je wówczas skierować na trasę Warszawa – Łódź, gdzie występują duże potoki pasażerskie. Obecnie rynek jest pod tym względem dużo ciekawszy niż przed 8 laty. Zupełnie nowe piętrowe ezt oferuje obecnie Stadler, Siemens oraz Bombardier. Przypomnijmy, że wagony piętrowe wyprodukowała również Pesa.