Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ruszy rewitalizacja kolei wąskotorowej Przeworsk – Dynów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
15-06-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Ruszy rewitalizacja kolei wąskotorowej Przeworsk – Dynów
Fot. Przeworska Kolejka Wąskotorowa
Powiat przeworski ogłosił przetarg na przebudowę wąskotorowej Przeworskiej Kolei Dojazdowej, łączącej Przeworsk i Dynów.

Jak zapowiadaliśmy w ubiegłym roku, pociągi Przeworskiej Kolei Dojazdowej znów będą kursować po całej trasie z Przeworska do Dynowa przez unikatowy 600-metrowy tunel. Powiat przeworski ogłosił przetarg na przebudowę wąskotorowej Przeworskiej Kolei Dojazdowej, łączącej Przeworsk i Dynów, w ramach zadania pn.: „Rewitalizacja kolei dojazdowej Przeworsk Wąskotorowy – Dynów”– Etap II.

Przedsięwzięcie polega na przebudowie zabytkowej linii Kolei Dojazdowej Przeworsk Wąskotorowy – Dynów w km od 14+485 do 30+962 o łącznej długości odcinków toru szlakowego/głównego zasadniczego/głównego dodatkowego 16 100,00 m, składającego się z 15 971,2 metrów torów oraz ośmiu rozjazdów. Przedmiotem zamówienia są roboty mające na celu poprawę stanu technicznego obiektu oraz przywrócenie pierwotnych parametrów linii kolejowej, tj. dopuszczalnej prędkości pociągów V=35 km/h. 

Zakres robót obejmuje demontaż i ponowny montaż nawierzchni torowej wraz z rozjazdami użyciem nawierzchni nowej oraz starożytnej roboty ziemne, tj. profilowanie podtorza wraz z jego lokalnym wzmocnieniem, oczyszczenie i udrożnienie istniejącego systemu odwadniającego, regulacja skarp, dostawę i wysypanie tłucznia, naprawę rozjazdów kolejowych, wymianę podrozjazdnic wraz z tłuczniem kolejowym, przytwierdzenie szyn na obiektach mostowych bezpodsypkowych, wymiana mostownic, ułożenie nawierzchni torowej na obiektach mostowych o nawierzchni podsypkowej, demontaż i ponowny montaż odbojnic na obiektach mostowych, wypełnienie międzytorzy na stacjach klińcem, wymianę istniejącej nawierzchni na przejazdach kolejowo-drogowych z dojazdami.

Kryteria wyboru wykonawcy to okres gwarancji (30 punktów), doświadczenie zawodowe kierownika budowy (10 punktów) oraz cena (60 punktów). 

Warto podkreślić, że remont obiektów stacyjnych w Przeworsku i naprawę taboru finansowało dwa lata temu starostwo, ale w czerwcu 2020 roku wielka woda po olbrzymiej ulewie zdemolowała część linii. Z tego powodu, a także ze względu na epidemię koronawirusa, kolej w ogóle nie kursowała z turystami w 2020 roku. Obecnie, po naprawach, kolej kursuje na odcinku Przeworsk – Łopuszka Mała.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5