Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ruszą przygotowania do rewitalizacji linii kolejowej do Łomży

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
09-06-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Ruszą przygotowania do rewitalizacji linii kolejowej do Łomży
fot. Kasper Fiszer
Czy Łomża odzyska kolej pasażerską? PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na przygotowanie rewitalizacji krótkiej linii kolejowej prowadzącej z tego miasta do Śniadowa, skąd pociągi mogą pojechać do Ostrołęki i Łap. Planowana jest też budowa nowej łącznicy.

W 2017 roku rozebrany został jedyny pasażerski peron w Łomży – udało się przeprowadzić prace utrzymujące ciągłość ruchu towarowego. Do miasta prowadzi jedna linia kolejowa nr 49 do stacji Śniadowo na linii nr 36 Ostrołęka – Łapy. 

Rewitalizacja linii nr 49 była planowana do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. Jednak w kwietniu 2019 roku, ze względu na konieczność podniesienia kosztorysu projektów realizowanych w rejonie granicy Polski, finansowanie rewitalizacji odcinka Śniadowo – Łomża obcięto z 35,9 mln zł do nieco ponad 1 mln zł. W efekcie województwo zrezygnowało z realizacji prac w perspektywie unijnej 2014-2020, ograniczając się do prac przygotowawczych.

Ruszają przygotowania do rewitalizacji i budowy łącznicy

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły właśnie przetarg na ]te prace. Zamówienie obejmuje opracowanie rezultatów studium wykonalności, wniosku o dofinansowanie i dokumentacji projektowej na roboty budowlane oraz pełnienie nadzoru autorskiego nad realizacją robót. Co ciekawe, specyfikacja zamówienia zakłada przygotowanie wniosku o dofinansowanie prac budowlanych jeszcze z funduszy unijnych na lata 2014-2020. 

Kolejnym elementem zamówienia jest pozyskanie decyzji środowiskowej i koncepcji programowo-przestrzennej dla budowy łącznicy kolejowej pozwalającej na ominięcie stacji Śniadowo i umożliwiającej bezpośredni dojazd do Łomży od strony Łap/Białegostoku. Wykonawca ma też przygotować dokumenty potrzebne do  rozpisania dwóch oddzielnych przetargów - na rewitalizację linii 49 oraz na budowę wspomnianej łącznicy. 

Będzie Kolej Plus i CPK?

Warto zauważyć, że rewitalizacja linii nr 49 możliwa jest nie tylko z funduszy unijnych w ramach kolejnej perspektywy unijnej. Inwestycja pojawiła się już w pierwszych propozycjach do programu Kolej Plus, a zaledwie przed tygodniem podano, że zupełnie nowa linia z Ostrołęki (bez objazdu przez Śniadowo) ma zostać zbudowana w ramach programu CPK w pierwszej kolejności, począwszy od 2023 roku. To nie wszystko - plan transportowy ministerstwa zakłada zagwarantowanie obsługi trasy Łapy – Śniadowo – Ostrołęka – Chorzele – Szczytno – Olsztyn od grudnia 2028 roku.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Można zaczynać projektowanie rewitalizacji linii kolejowej do Łomży

Infrastruktura

Śniadowo – Łomża: Prace utrzymaniowe i rozbiórka peronu

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Można zaczynać projektowanie rewitalizacji linii kolejowej do Łomży

Infrastruktura

Śniadowo – Łomża: Prace utrzymaniowe i rozbiórka peronu

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5