Fot. PKP PLKPKP PLK przygotowuje się do przebudowy linii 201. Zdjęcie ilustracyjne
PKP PLK ogłosiło przetarg na rewitalizację linii 201 w obrębie Bydgoszczy i w jej okolicy. Rewitalizacja linii i jej modernizacja na pozbawionym sieci trakcyjnej odcinku od Maksymilianowa do Gdyni to jedno z głównych pomysłów na dojazd do portów nad Zatoką Gdańską.
Wykonawca, który zostanie wyłoniony w drodze przetargu, zajmie się zadaniem inwestycyjnym pod nazwą „Prace na linii kolejowej nr 201 na odcinku Nowa Wieś Wielka – Maksymilianowo”. Oprócz prac budowlanych firma wybrana do realizacji zadania opracuje także dokumentacje projektową.
Kompleksowo ma zostać wymieniona nawierzchnia toru nr 2 pomiędzy Nową Wsią Wielką – Bydgoszczą Emilianowo – Bydgoszczą Wschód ponad 10 kilometrów i dalej do Maksymilianowa. Przebudowany zostanie też 900-metrowy odcinek toru przylegający do stacji Bydgoszcz Wschód.
Ponadto zrewitalizowane mają zostać urządzenia odwodnieniowe przy torze nr 2 i 9 przejazdów kolejowo-drogowych kategorii D, E, F. Rewitalizacji podlegać też będzie jeden most i cztery wiadukty na odcinku przeznaczonym do naprawy. Wykonane zostaną także niezbędne roboty towarzyszące z branży srk i elektroenergetycznej. Kryterium oceny ofert w przetargu jest w 95% cena, a w 5% termin realizacji. Termin składania ofert upłynie 19 kwietnia.
Poprawa dostępności do portów
W następnej kolejności prace obejmą odcinek linii 201 z podbydgoskiego Maksymilianowa do Gdyni. Bardzo duży projekt ma być finansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Zakres projektu obejmuje elektryfikację odcinka linii kolejowej nr 201, Maksymilianowo – Gdynia Główna oraz dobudowę posterunków eksploatacyjnych i drugiego toru na najbardziej obciążonych ruchem kolejowym odcinkach. Efektem prac będzie wzrost prędkości pociągów – 100 km/h dla pociągów towarowych i 100-140 km/h dla pociągów pasażerskich. Realizacja inwestycji umożliwi stworzenie nowego korytarzowego połączenia do portu morskiego w Gdyni, co pozwoli na przekierowanie większości ruchu towarowego z pominięciem obciążonych ruchem pasażerskim linii Trójmiejskiego Węzła Kolejowego. Przyczyni się to do uwolnienia przeciążonych odcinków sieci kolejowej i poprawi niezawodność transportu kolejowego. Dodatkowo dostosowanie układów torowych oraz infrastruktury towarzyszącej, w tym modernizacja urządzeń srk, zwiększy przepustowości linii kolejowej nr 201 i 203 oraz podniesie poziom bezpieczeństwa ruchu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.