Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rusza przetarg na dokończenie Łodzi Kaliskiej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
24-08-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Rusza przetarg na dokończenie Łodzi Kaliskiej
fot. Kasper FiszerWschodni wiadukt nad al. Bandurskiego w Łodzi
Wczoraj ogłoszono jedno z najważniejszych dla przyszłości węzła łódzkiego postępowań – dotyczące dokończenia budowy Łodzi Kaliskiej. Po zakończeniu trwających nawet 44 miesiące prac ruch ma być prowadzony także po nieukończonym wschodnim wiadukcie nad al. Bandurskiego, co znacznie zwiększy przepustowość i pozwoli na uniknięcie uciążliwych przerw w ruchu w sytuacjach awaryjnych.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły wczoraj przetarg na roboty na stacji Łódź Kaliska. Zamówienie obejmuje prace wchodzące w skład dwóch dużych projektów: „Prace na liniach kolejowych nr 15, 16 na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz – Kutno” oraz „Dokończenie budowy wiaduktu wschodniego na stacji Łódź Kaliska”. Inwestycja ma być realizowana w formule „projektuj i buduj”.

Koniec trwającej od dwóch dekad prowizorki

Prace budowlane obejmą odcinek linii kolejowej nr 25 o długości ok. 1,3 km, na którym znajduje się stacja Łódź Kaliska. Roboty torowe obejmą cały opisywany fragment. – Z uwagi na rok zabudowy oraz wizję lokalną (...) stan nawierzchni i rozjazdów określa się, jako bardzo zły, a elementy nawierzchni powinny zostać poddane kompleksowej wymianie – czytamy w dokumentacji przetargowej (pis. oryg.).

Najważniejszym elementem robót będzie jednak oczywiście dokończenie budowy tzw. wiaduktu wschodniego – jednego z dwóch, które miały wyprowadzać ruch ze stacji o charakterze wyspowym w kierunku wschodnim i południowym. Jego budowa zarzucona została jednak w 1998 r., co powoduje znaczne utrudnienia eksploatacyjne, bo pociągi kursują po prowizorycznym układzie torowym, który w razie najdrobniejszej awarii czy prac serwisowych staje się całkowicie niewydolny (czego przykładem jest zaplanowane na październik dwudniowe zawieszenie ruchu związane z wymianą elementów zaledwie jednego rozjazdu).

Jeden peron mniej niż obecnie

PKP PLK zwracają uwagę na zły stan techniczny nigdy nieukończonego wiaduktu. W specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) zarządca infrastruktury wskazuje m.in. na korozję zbrojenia, pęknięcia betonu, zastoiska wody oraz czynne przecieki i zacieki. Nigdy nieułożone tory na wiadukcie prowadzić miały na czołowe dziś perony 4, 5 i 6. Mają one zostać przebudowane w ramach opisywanej inwestycji (przy czym peron 6 zostanie zlikwidowany). Zamawiający sugeruje podwyższenie peronów, zmianę ich lokalizacji lub budowę dodatkowych chodników, co miałoby pozwolić na „zoptymalizowanie dróg dojścia, poprawę warunków skomunikowania z otoczeniem oraz integracji przestrzennej z innymi środkami transportu”. W dalszej części dokumentacji istnieje jednoznaczny wymóg budowy peronów o wysokości 0,76 m.

Po zakończeniu robót ruch na całym odcinku toru (włącznie z wiaduktem) ma być możliwy z prędkością 100 km/godz. Długość peronów ma wynieść 300 m, a infrastruktura ma pozwalać na przyjęcie pociągów o długości 750 m. Kontrakt obejmie również budowę nowego przejścia podziemnego prowadzącego na perony 4 i 5.

80 proc. wagi oferty to cena

Szacowana przez PKP PLK wartość zamówienia wynosi 203 mln 500 tys. zł netto. Czas na składanie ofert w postępowaniu upłynie 1 października tego roku. Wyłoniony w postępowaniu wykonawca będzie miał na przeprowadzenie robót maksymalnie 44 miesiące, przy czym zadeklarowany termin realizacji zamówienia będzie jednym z kryteriów oceny ofert o wadze 10 proc. Pozostałe to cena (80 proc.) i doświadczenie personelu (10 proc.).
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rusza przebudowa dworca Łódź Kaliska. Prace potrwają do poł. 2025 r.

Infrastruktura

PKP SA podpisały umowę na przebudowę dworca Łódź Kaliska

Infrastruktura

PKP SA wybrały wykonawcę przebudowy dworca Łódź Kaliska

Infrastruktura

Koniec łódzkich pragotronów. Ostatni taki system w kraju

Infrastruktura

Zobacz również:

Rusza przebudowa dworca Łódź Kaliska. Prace potrwają do poł. 2025 r.

Infrastruktura

PKP SA podpisały umowę na przebudowę dworca Łódź Kaliska

Infrastruktura

PKP SA wybrały wykonawcę przebudowy dworca Łódź Kaliska

Infrastruktura

Koniec łódzkich pragotronów. Ostatni taki system w kraju

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5