Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rusza naprawa mostu średnicowego w Warszawie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
18-06-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Rusza naprawa mostu średnicowego w Warszawie
W sobotę, 29 czerwca rozpocznie się remont mostu kolejowego. Podczas wakacji będzie obowiązywała zmieniona organizacja ruchu. Codziennie linią średnicową przejeżdża około 800 pociągów. Część z nich zostanie skierowana na tory dalekobieżne, inne będą rozpoczynały i kończyły bieg na stacjach Warszawa Wschodnia lub Warszawa Zachodnia.

Po zakończeniu prac prędkość pociągów na moście wzrośnie z obecnych 40 km/h do 60 km/h. Bez przeprowadzenia zaplanowanych robót, konieczne byłoby dalsze obniżanie prędkości. To znacznie zmniejszyłoby przepustowość podmiejskiej linii średnicowej. Przygotowania do rozpoczęcia prac już trwają. 7 czerwca teren budowy został przekazany Wykonawcy. Od 29 czerwca rozpoczną się prace zasadnicze na obu torach podmiejskiej linii średnicowej, przy całodobowym, równoległym zamknięciu obu torów na linii podmiejskiej.Naprawa mostu będzie podzielona na dwa etapy. W pierwszym remont przejdą tory linii podmiejskiej. Prace zakończą się 1 września br. W kolejnym etapie planowanym na wiosnę 2014 roku, pracami zostaną objęte tory na linii dalekobieżnej.

Tegoroczne prace obejmą odcinek między Wybrzeżem Kościuszkowskim, a Wybrzeżem Szczecińskim. Roboty będą polegały na wymianie nawierzchni torowej na moście na długości 940 m, tj. szyn, mostownic z naprawą elementów je mocujących do konstrukcji mostu, blach przeciwwykolejnicowych i innych elementów takich jak odbojnice, przyrządy wyrównawcze, blachy przeciwpożarowe konstrukcji mostu. Wymienione zostaną również szyny o długości blisko 275 m wraz z ponad 225 podkładami w strefach dojazdowych za i przed mostem.

W związku z przerwą w ruchu na podmiejskiej linii średnicowej, w rozkładzie jazdy pociągów osobowych wprowadzono następujące zmiany: po torach dalekobieżnych zaplanowano przeprowadzenie blisko 160 pociągów KM i 40 SKM. Głównie będą to pociągi z kierunku Modlina, Siedlec (44 dobowo), Skierniewic (32 dobowo), Radomia oraz kilka z kierunku Łowicza, szczególnie w godzinach porannego szczytu. Oznacza to kursowanie z pominięciem przystanków Stadion, Powiśle, Śródmieście i Ochota. pozostałe pociągi z i w kierunku Pruszkowa, Łowicza, Radomia będą kursować do i ze stacji Warszawa Zachodnia, natomiast pociągi z i w kierunku Mińska Mazowieckiego, Pilawy, Tłuszcza będą kończyć i zaczynać bieg na stacji Warszawa Wschodnia.

Podzielone zostały m.in. relacje pociągów kursujących pierwotnie na takich odcinkach jak np. Sulejówek Miłosna - Warszawa Lotnisko Chopina, Otwock – Pruszków czy Pilawa – Grodzisk Mazowiecki: na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Śródmieście kursować będzie 125 pociągów w dobie, zapewniając ok. 3 - 4 połączenia na godzinę (średnio co 20 min.) Pociągi SKM rozpoczynające i kończące bieg na stacji Warszawa Lotnisko Chopina oraz Warszawa Ursus będą kursowały do i ze stacji Warszawa Śródmieście (pociągi wahadłowe). jeden pociąg spółki PKP Intercity z Katowic, w okresie wakacyjnym będzie kończył bieg na stacji Warszawa Gdańska. W sumie prace będą kosztować prawie 8 700 000 zł netto i będą finansowane ze środków własnych spółki.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Wraca temat kładki rowerowej przy moście średnicowym

Infrastruktura

Warszawa: Wraca temat kładki rowerowej przy moście średnicowym

Witold Urbanowicz 05 czerwca 2024

Podnieśli prędkość na Średnicowym. Trzeba wymienić mostownice

Infrastruktura

Średnicowy sportowy most kolejowy

Infrastruktura

Średnicowy sportowy most kolejowy

PKP PLK 02 lipca 2012

Jest umowa naremont mostu Średnicowego wWarszawie

Infrastruktura

Warszawa: Naprawa mostu średnicowego na półmetku

Infrastruktura

Zobacz również:

Warszawa: Wraca temat kładki rowerowej przy moście średnicowym

Infrastruktura

Warszawa: Wraca temat kładki rowerowej przy moście średnicowym

Witold Urbanowicz 05 czerwca 2024

Podnieśli prędkość na Średnicowym. Trzeba wymienić mostownice

Infrastruktura

Średnicowy sportowy most kolejowy

Infrastruktura

Średnicowy sportowy most kolejowy

PKP PLK 02 lipca 2012

Jest umowa naremont mostu Średnicowego wWarszawie

Infrastruktura

Warszawa: Naprawa mostu średnicowego na półmetku

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5