Cztery firmy stanęły do przetargu na stworzenie studium wykonalności projektu „Rozwój SKM w Trójmieście”. Oferty złożyły WYG International, SENER, ZDG „TOR” oraz konsorcjum, na czele którego stoi Scott Wilson.
– Różnica między najtańszą i najdroższą ofertą wynosi sto procent. Dlatego wysyłamy do oferentów dodatkowe zapytania. Gdy otrzymamy odpowiedzi, poinformujemy o stawkach – mówi Leopold Naskręt, naczelnik Wydziału Marketingu i Umów SKM.
Zwycięzca przetargu ma zostać ogłoszony w ciągu 60 dni. Na wykonanie prac będzie miał osiem miesięcy.
Projekt „Rozwój SKM w Trójmieście” ma wynieść 262 mln zł; połowa środków pochodzić z UE. W jego ramach powstać ma nowy przystanek SKM Gdańsk Śródmieście (linia 250 SKM Rumia - Gdańsk Gł. będzie przedłużona o 1, 8 km, powstaną też nowe tory postojowe) , wyremontowane będą przystanki Gdańsk Politechnika, Wrzeszcz oraz Żabianka, Sopot i Sopot Wyścigi, a także Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana, do remontu pójdą 22 składy EZT, zbudowany zostanie system zdalnego sterowania ruchem na całej linii 250. – Projekt zostanie zrealizowany przed Euro 2012 – zapowiada Andrzej Osipów, prezes SKM.
W przetargu ogłoszonym przez SKM nie wystartowało niemieckie konsorcjum IVV GMBH, które w październiku podpisało umowę z Urzędem Marszałkowskim Województwa Pomorskiego na stworzenie studium wykonalności Trójmiejskiej Kolei Metropolitalnej, czyli szynowego połączenia lotniska w Rębiechowie z centrum Gdańska i Gdyni. Na wykonanie tych prac IVV GMBH ma, zgodnie z kontraktem, 10 miesięcy.