Posuwa się do przodu kwestia wymiany sieci trakcyjnej na linii kolejowej nr 22. PKP PLK rozstrzygnęły jedno z postępowań, a w drugim udało się otworzyć oferty.
Inwestycje w infrastrukturę energetyczną na linii 22 prowadzone są etapami. W ubiegłym roku wymieniono wtedy sieć na odcinku Radzice – Drzewica oraz ogłoszono postępowanie na drugi etap prac,
na odcinku Drzewica – Przysucha. Choć w styczniu, po otwarciu ofert,
najkorzystniejsza byłą oferta Art in Energy z Koluszek, to po aukcji elektronicznej najtańszą propozycję miał Strabag (8,57 mln złotych brutto). I PKP PLK rozstrzygnęła teraz postępowanie na jego korzyść.
W
kolejnym postępowaniu które rozpisała PKP PLK zakres prac jest już większy. Roboty obejmą fragment o łącznej długości ok. 40 km; będą one prowadzone nad jednym torem na odcinkach: Przysucha – Wolanów, Radom Krychnowice – Radom oraz na stacjach: Radzice, Przysucha i Radom Krychnowice. Niedawno otwarto oferty w tym postępowaniu. Wpłynęło 11 propozycji, na kwotę od 36 mln zł brutto (Trakcja System i Trakc Tec Construction) do 78 mln zł (Budimex).
– Fazowanie (podział na etapy) prac związanych z wymianą sieci trakcyjnej na linii nr 22 Tomaszów Mazowiecki – Radom pozwala na utrzymanie sprawnych połączeń między Radomiem a Centralną Magistralą Kolejową, Koluszkami i Łodzią –
wyjaśnia rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec. Po zakończeniu wszystkich prac prędkość maksymalna dla pociągów elektrycznych na kolejnym odcinku trasy Łódź/Koluszki – Radom ma wzrosnąć do 120 km/h.