European Sleeper zapowiada uruchomienie od 25 maja nocnych połączeń z Brukseli przez Antwerpię, Rotterdam, Amsterdam do Berlina. Nowa usługa ma być dobrze skomunikowana z połączeniami Eurostar z Londynu.
Belgijsko-holenderska spółka kolejowa European Sleeper od 25 maja 2023 roku uruchomi nowe nocne połączenie w Europie. Pierwszy 10-wagonowy pociąg sypialny z Berlina do Brukseli wyruszy 25 maja w czwartek. Natomiast połączenie z Brukseli do Berlina zaplanowane jest na wieczór następnego dnia o godzinie 19.22.
Dostępne będą trzy połączenia tygodniowo w cenach od 49 euro za miejsce siedzące, 79 euro za kuszetkę – siedzenie w 6-osobowym przedziale, które można przekształcić w łóżko – i 109 euro za miejsce do spania w wygodniejszym 3-osobowym przedziale sypialnym, od 129 euro w przedziale 2-osobowym oraz od 159 euro w przedziale jednoosobowym. Ceny będą kształtowane dynamicznie jak w systemach sprzedaży biletów lotniczych. Dzieci do 4 lat będą podróżować bezpłatnie, ale bez własnego miejsca do spania. Dzieci do lat 12 będą podróżować po obniżonej cenie. Dla posiadaczy karnetu Interrail lub Eurail przewidziana jest zniżka. Rezerwacja startuje od 20 lutego.
Przedziały będą wyposażone w zwykłe zamki oraz zasuwkę, którą można zamykać i otwierać tylko od wewnątrz. Dla podróżnych dostępna będzie świeża pościel, umywalka, mydło i ręcznik. W cenę biletu wliczona jest także poranna kawa lub herbata oraz lekkie śniadanie.
Nowe połączenie European Sleeper otworzy nowe możliwości podróży londyńczykom, którzy będą mogli rozpocząć podróż z dworca w St. Pancras w piątkowe popołudnie i dotrzeć w sobotni poranek do Berlina. Konieczna będzie jednak przesiadka z Eurostar do European Sleeper na dworcu w Brukseli. Niewykluczone, że bilety na oba pociągi będzie można rezerwować razem w jednym miejsc. – Pomyśleliśmy, że to dobry moment na rozpoczęcie weekendu – mówi Chris Engelsman, współzałożyciel europejskiego przewoźnika Sleeper.
W ostatnim czasie widoczny jest renesans w europejskich kolejowych nocnych połączeniach. W ostatnich latach sypialne pociągi połączyły m.in. Brukselę z czeską Pragą i Grazem w Austrii czy Hamburg ze Sztokholmem. Nowe usługi mają być alternatywą dla transportu lotniczego, u którego obserwowany jest wzrost cen podyktowany drożejącym paliwem.
Chris Engelsman podkreśla, że największym wyzwaniem, przed jakim stanęła europejska usługa Sleeper, był brak dostępnych na rynku wagonów sypialnych.
– Nie tylko my mamy z tym problem. Tak samo jest z innymi inicjatywami, nawet u większych przewoźników. Podobny problem mają Koleje Austriackie, które uruchamiają dużo nocnych pociągów – wyjaśnia. – Chodzi o to, że przez te wszystkie nowe inicjatywy na rynku jest bardzo mało wagonów, a od wielu lat nic nie inwestowano w tabor – dodaje.
Firma wynajmuje wagony sypialne i planuje w niedalekiej przyszłości doposażyć normalne wagony, aby oferować opcje dwuosobowe. Na razie dostępne będą przedziały dla 6, 4 i 3 osób. Co więcej, Sleeper planuje rozszerzyć połączenie – zgodnie ze wcześniejszymi zapowiedziami – o Drezno i Pragę. Ma to nastąpić prawdopodobnie w grudniu 2023 roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.