Rozpoczynają się prace na odcinku linii nr 25 z Mielca do Padwi – informują PKP Polskie Linie Kolejowe.
Pociągi wróciły już na odcinek linii nr 25 Mielec – Dębica (
choć tylko do godz. 17:00). Następnym etapem jest odbudowa odcinka linii Mielec – Padew. PLK wyłoniła wykonawcę tego odcinka
w listopadzie 2021 roku.
Będzie więcej pociągów?Jak informuje PKP PLK, w marcu wykonawca rozpoczął prace. Przygotowywany jest teren do układania nowych torów i budowy peronów. Pierwszy etap, to usuwanie starych szyn i podkładów. Konieczna jest przebudowa kolidujących z pracami podziemnych instalacji oraz sieci napowietrznych. W pierwszych miesiącach na odcinku Padew – Mielec równolegle do prac torowych przebudowane będą perony. Roboty przy peronach będą widoczne na stacji Chorzelów oraz na przystankach Jaślany i Tuszów Narodowy. W zakresie inwestycji jest także budowa wiaduktu w Mielcu. Nowy obiekt zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i usprawni komunikacje drogową. Istotnym działaniem dla bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego jest przebudowa 12 przejazdów kolejowo-drogowych – informuje PLK.
Województwo
było krytykowane za małą liczbę pociągów uruchamianych na reaktywowanej linii do Mielca. – Po modernizacji torów myślę, że liczba pociągów pasażerskich znacznie się zwiększy, zarówno tych regionalnych jak i dalekobieżnych, bo takie deklaracje też już padały – powiedział Władysław Ortyl, marszałek woj. podkarpackiego cytowany w dzisiejszym komunikacie.
Zakres inwestycji
Jak przypomina PLK, w ramach inwestycji na stacji Chorzelów oraz na przystankach Jaślany i Tuszów Narodowy podróżni wygodnie wsiądą do pociągów. Wybudowane zostaną nowe, odpowiednio wyższe perony. Przewidziano jasne oświetlenie oraz wiaty i ławki. Podróże ułatwią tablice informacyjne i czytelne oznakowanie. Obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, z szerokimi dojściami, zabezpieczonymi barierkami. Ułatwieniem dla podróżnych niewidomych i niedowidzących będą ścieżki dotykowe i pasy ostrzegawcze.
Nowy wiadukt drogowy w Mielcu przy ul. Sienkiewicza zapewni bezkolizyjną komunikację. Obiekt zastąpi dwa skrzyżowania kolejowo-drogowe w poziome szyn. Przygotowanie odcinka Padew – Mielec do ruchu pociągów przewidziano do końca bieżącego roku. Zakończenie wszystkich prac, w tym przy budowie wiaduktu drogowego, zaplanowano w I kwartale 2023 r.
Przypomnijmy, że w ramach innego kontraktu
wybrany został wykonawca przebudowy stacji Mielec.