Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rozpoczynają się prace na odcinku linii 25 Padew – Mielec

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
01-04-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Rozpoczynają się prace na odcinku linii 25 Padew – Mielec
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Rozpoczynają się prace na odcinku linii nr 25 z Mielca do Padwi – informują PKP Polskie Linie Kolejowe.

Pociągi wróciły już na odcinek linii nr 25 Mielec – Dębica (choć tylko do godz. 17:00). Następnym etapem jest odbudowa odcinka linii Mielec – Padew. PLK wyłoniła wykonawcę tego odcinka w listopadzie 2021 roku

Będzie więcej pociągów?


Jak informuje PKP PLK, w marcu wykonawca rozpoczął prace. Przygotowywany jest teren do układania nowych torów i budowy peronów. Pierwszy etap, to usuwanie starych szyn i podkładów. Konieczna jest przebudowa kolidujących z pracami podziemnych instalacji oraz sieci napowietrznych. W pierwszych miesiącach na odcinku Padew – Mielec równolegle do prac torowych przebudowane będą perony. Roboty przy peronach będą widoczne na stacji Chorzelów oraz na przystankach Jaślany i Tuszów Narodowy. W zakresie inwestycji jest także budowa wiaduktu w Mielcu. Nowy obiekt zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i usprawni komunikacje drogową. Istotnym działaniem dla bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego jest przebudowa 12 przejazdów kolejowo-drogowych – informuje PLK.

Województwo było krytykowane za małą liczbę pociągów uruchamianych na reaktywowanej linii do Mielca. – Po modernizacji torów myślę, że liczba pociągów pasażerskich znacznie się zwiększy, zarówno tych regionalnych jak i dalekobieżnych, bo takie deklaracje też już padały – powiedział Władysław Ortyl, marszałek woj. podkarpackiego cytowany w dzisiejszym komunikacie.

Zakres inwestycji

Jak przypomina PLK, w ramach inwestycji na stacji Chorzelów oraz na przystankach Jaślany i Tuszów Narodowy podróżni wygodnie wsiądą do pociągów. Wybudowane zostaną nowe, odpowiednio wyższe perony. Przewidziano jasne oświetlenie oraz wiaty i ławki. Podróże ułatwią tablice informacyjne i czytelne oznakowanie. Obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, z szerokimi dojściami, zabezpieczonymi barierkami. Ułatwieniem dla podróżnych niewidomych i niedowidzących będą ścieżki dotykowe i pasy ostrzegawcze.

Nowy wiadukt drogowy w Mielcu przy ul. Sienkiewicza zapewni bezkolizyjną komunikację. Obiekt zastąpi dwa skrzyżowania kolejowo-drogowe w poziome szyn. Przygotowanie odcinka Padew – Mielec do ruchu pociągów przewidziano do końca bieżącego roku. Zakończenie wszystkich prac, w tym przy budowie wiaduktu drogowego, zaplanowano w I kwartale 2023 r.

Przypomnijmy, że w ramach innego kontraktu wybrany został wykonawca przebudowy stacji Mielec.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5