NUMER 03/2020
NUMER 04/2020
Temat numeru:
Węgiel na kolei
szukaj
Śledź nas:

Rozpoczynają się prace na liniach kolejowych do Wisły i Cieszyna

| Jakub Madrjas 13.02.2020 122

Rozpoczynają się prace na liniach kolejowych do Wisły i Cieszyna
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Jak informuje PKP PLK, kończą się prace projektowe i rozpoczyna się przebudowa linii kolejowych od Chybia do Wisły Głębce. Będzie podzielona na dwa etapy. Wartość inwestycji to prawie 460 mln złotych.
W październiku 2019 roku PLK podpisały umowy na realizację projektu pn. „Rewitalizacja linii kolejowych nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn / Wisła Głębce”. Zakończenie prac planowane jest w grudniu 2021 roku.

Jak informuje PKP PLK, kończą się prace projektowe. Przebudowa linii od Chybia do Wisły Głębce będzie podzielona na dwa etapy. Rozpocznie się od rewitalizacji linii kolejowych na trasie Bronów (Chybie) – Skoczów. Inwestycja od Skoczowa do Wisły Głębce będzie realizowana w 2021 roku. Jednocześnie, wykonawca przystąpił do prac przy przebudowie linii kolejowej na trasie Goleszów – Cieszyn.

KŚ z komunikacją zastępczą

Jak przyznaje PLK, szeroki zakres robót będzie wymagał zmian w komunikacji. Planowane jest, że od połowy marca do listopada przewoźnik Koleje Śląskie wprowadzi zastępczą komunikację autobusową na odcinkach Bielsko-Biała – Skoczów – Ustroń – Wisła Głębce oraz Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg – Chybie Mnich – Pierściec – Skoczów – Goleszów – Ustroń. Przewoźnik ogłosił przetarg na komunikację zastępczą nie tylko na te linie, ale na całą siatkę połączeń – w tym zarówno ZKA awaryjnej, jak i planowej. Jak przyznaje  Magdalena Iwańska, rzeczniczka Kolei Śląskich komunikacja na linii do Wisły będzie największą częścią tego zamówienia.

Przetarg Kolei Śląskich obejmuje okres najbliższego roku. Przewoźnik szacuje wielkość pracy przewozowej do wykonania autobusami na prawie pół miliona wozokilometrów. Największy udział ma tu okres planowanych zamknięć torowych (326,6 tys. km wozami o pojemności powyżej 30 os. plus 124,5 tys. km mniejszymi autobusami). Oprócz tego KŚ zakładają ok. 45 tys. km wykonanych komunikacją zastępczą w wyniku nadzwyczajnych przerw w ruchu.

Jaki zakres prac? 

Dzięki inwestycji pociągi pasażerskie znów zaczną kursować między Goleszowem a Cieszynem. Pasażerowie skorzystają z nowych stacji Skoczów Bajerki (linia 157) i Ustroń Poniwiec (linia 191). Odnowione będą stacje: Pierściec, Skoczów, Goleszów, Cieszyn, Ustroń, Ustroń Polana i Wisła Uzdrowisko. Prace obejmą też przystanki: Chybie Mnich, Zaborze, Skoczów Bładnice, Goleszów Górny, Bażanowice, Ustroń Zdrój, Wisła Dziechcinka, Wisła Kopydło.

Przebudowa obejmie 23 perony. Wszystkie będą dostosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, a ścieżki naprowadzające pozwolą na dogodniejsze dojścia osobom niewidomym i słabo widzącym. Podróżnym będą służyły nowe wiaty, ławki, poręcze do odpoczynku na stojąco. Perony zyskają nowe oświetlenie, co wpłynie na bezpieczeństwo podróżowania. Zaplanowano również montaż stojaków na rowery - podaje PLK.

W ramach projektu zostaną wymienione prawie 52 km torów. Oprócz tego zamontowane zostaną nowe rozjazdy oraz urządzenia sterowania ruchem. Lokalne Centrum Sterowania powstanie w Skoczowie. Sieć trakcyjna zostanie kompleksowo przebudowana na remontowanych stacjach oraz odbudowana na nieużywanym obecnie szlaku Goleszów – Cieszyn. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa na 81 przejazdach kolejowo-drogowych oraz przejściach dla pieszych dzięki wymienionej nawierzchni, budowie nowych urządzeń srk i nowemu oświetleniu. Jak podaje PLK, efektem inwestycji będzie czas przejazdu z Katowic do Wisły Głębce na poziomie 1h 40 min.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2020
NUMER 04/2020
Temat główny najnowszego numeru naszego miesięcznika to przewozy węgla. Oprócz tego piszemy o konsultacjach studium linii kolejowych do CPK, i „małych” zarządcach infrastruktury, kolei w aglomeracjach i nowych lokomotywach dla PKP Intercity. Opisujemy też projekt dokończenia stacji Łódź Kaliska po – bagatela – 22 latach przerwy. To wyjątkowy numer - bo po raz pierwszy dostępny online, a do tego bezpłatnie! Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5