Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rozpoczyna się odbudowa stacji Rypin

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
29-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
27-09-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Rozpoczyna się odbudowa stacji Rypin
fot. Szymon Danielek/PKP PLK
W przyszłym miesiącu mają ruszyć prace infrastrukturalne w Rypinie i na trasie Brodnica – Sierpc. Dzięki nim wzrośnie przepustowość linii nr 33, a wkrótce wyjechać mają na nią pociągi regionalne. Przejezdność odcinka została przywrócona w 2021 r.

Trzy lata temu PKP PLK przeprowadziły remont linii kolejowej nr 33 Kutno – Brodnica na jej północnym, łączącym województwa mazowieckie i kujawsko-pomorskie odcinku Sierpc – Brodnica. Po zakończeniu prac trasą kursuje TLK „Flisak” z Katowic do Gdyni, nie uruchomiono natomiast pociągów regionalnych. Wykorzystanie infrastruktury pozostaje więc niewielkie. Zarządca zapowiedział jednak w 2023 r. kolejne prace, które mają wpłynąć na rozwój oferty przewoźników.

Rypin odzyskuje rangę stacji

Samorząd województwa kujawsko-pomorskiego jest bowiem zainteresowany finansowaniem kursów relacji Brodnica – Rypin. Dawna stacja w Rypinie ma jednak obecnie status przystanku, co sprawia, że nie można tam rozpoczynać ani kończyć biegu pociągów. Niebawem ma rozpocząć się odbudowa układu stacyjnego, która zlikwiduje to ograniczenie. – Zbudowany zostanie nowy peron, a obecny będzie zmodernizowany. Zapewnimy wygodne dojścia dla podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się, a wysokie konstrukcje peronów ułatwią wsiadanie do pociągów – opisuje Przemysław Zieliński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Na peronach zamontowane ma zostać standardowe wyposażenie (ławki, wiaty, gabloty itp.). Z perspektywy oczekiwań województwa kluczowa wydaje się zaś planowana przebudowa układu torowego stacji. Parametry techniczne mają pozwalać na ruch pociągów towarowych z prędkością do 100 km/godz., a pasażerskich – do 120 km/godz. W dającej się przewidzieć przyszłości wszystkie kursy będą jednak mieć w Rypinie wyznaczony postój.

– Będzie też bezpieczniej na styku dróg i torów – zapewnia nasz rozmówca. Zmodernizowane mają być dwa przejazdy: w ciągu ul. Mławskiej i na drodze wewnętrznej łączącej ul. Gałczyńskiego z terenami przemysłowymi. Zamontowane mają zostać sygnalizatory i rogatki. Na samej stacji przebudowane ma zostać przejście dla pieszych, stworzone zostanie też dojście do peronu nr 2.

Prace potrwają prawie dwa lata

Zmiany obejmą także sterowanie ruchem na całym odcinku Sierpc – Rypin – Brodnica. – Ruch na stacji Rypin będzie sterowany z Brodnicy - usłyszeliśmy w PKP PLK. Wykonawca inwestycji, ZRK DOM, ma rozpocząć prace budowlane w październiku tego roku.

– Zakończenie inwestycji planowane jest w czerwcu 2026 r. – informuje Przemysław Zieliński. Realizacja robót będzie kosztować 40,4 mln zł netto. Jest ona elementem szerszego programu unijnego poświęconego likwidacji tzw. wąskich gardeł na sieci kolejowej. Dotacja z KPO ma wynieść do 100 proc. Wartości zadania.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tarnobrzeg, czyli o przepustowości słów kilka

Infrastruktura

Tarnobrzeg, czyli o przepustowości słów kilka

Paweł Rydzyński 23 września 2024

Malepszak: Nadodrzanka na 160 km/h

Infrastruktura

Malepszak: Nadodrzanka na 160 km/h

Roman Czubiński, Jakub Rösler 21 września 2024

Jest szansa na drugi pociąg PKP Intercity na Litwę

Infrastruktura

Jest szansa na drugi pociąg PKP Intercity na Litwę

Ministerstwo Infrastruktury 16 września 2024

Zobacz również:

Ciechocinek, Rypin i Kcynia czyli reaktywacje po kujawsku

Infrastruktura

Pociągi Brodnica – Rypin – Sierpc? Na razie bez szans

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Tarnobrzeg, czyli o przepustowości słów kilka

Infrastruktura

Tarnobrzeg, czyli o przepustowości słów kilka

Paweł Rydzyński 23 września 2024

Malepszak: Nadodrzanka na 160 km/h

Infrastruktura

Malepszak: Nadodrzanka na 160 km/h

Roman Czubiński, Jakub Rösler 21 września 2024

Jest szansa na drugi pociąg PKP Intercity na Litwę

Infrastruktura

Jest szansa na drugi pociąg PKP Intercity na Litwę

Ministerstwo Infrastruktury 16 września 2024

Zobacz również:

Ciechocinek, Rypin i Kcynia czyli reaktywacje po kujawsku

Infrastruktura

Pociągi Brodnica – Rypin – Sierpc? Na razie bez szans

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5