Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rozpoczęty kolejny etap modernizacji linii Czempiń – Poznań

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
13-11-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Rozpoczęty kolejny etap modernizacji linii Czempiń – Poznań
Na 32 km odcinku budowane są nowe tory, sieć trakcyjna, mosty i wiadukty. Komfort obsługi podróżnych poprawią wyższe, lepiej oświetlone i wyposażone perony. Ochronę środowiska naturalnego zapewnią ekrany akustyczne i przejścia dla zwierząt. Po zakończeniu inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. pociągi na tym odcinku będą kursować z prędkością nawet 160 km/h., a podróż pociągiem regionalnym z Czempina do Poznania zajmie 26 minut.

Aktualnie prowadzone są prace na dwóch szlakach: Czempiń – Mosina oraz Luboń – Poznań. W październiku wznowiony został ruch pociągów na zmodernizowanym torze szlaku Czempiń – Mosina i prace rozpoczęły się na sąsiednim. W listopadzie również na szlaku Luboń – Poznań zakończono prace na jednym torze, na który wróciły pociągi i wykonawca przystąpił do robót demontażowych na równoległym. Prace na tych torach potrwają około 4 miesięcy.

W ramach modernizacji wybudowanych będzie 72 km nowych torów i 65 km sieci trakcyjnej. - Ogromne znacznie ma przebudowa stacji w Czempiniu, Mosinie, Puszczykówku oraz Luboniu, a także przystanków w Iłowcu, Drużynie Poznańskiej, Puszczykowie i Poznaniu Dębiec. Wszystkie perony zostaną dostosowane do osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, opiekunów z dziećmi, a także podróżnych z większym bagażem. Wybudowane zostaną bowiem specjalne pochylnie lub windy na platformy. – mówi Edward Luciński z Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych.

Perony będą wygodniejsze dla pasażerów, gdyż będą wyższe, lepiej oświetlone i wyposażone w nowe ławki. – Dodatkowo, w ramach projektu na odcinku Poznań - Rawicz odbudowane i wybudowane zostaną obiekty inżynieryjne: 7 mostów, 8 przejść dla pieszych pod torami, a także 14 przepustów. Przebudowanych zostanie również 17 przejazdów, w miejscu 12 zlikwidowanych wybudowane zostaną wiadukty kolejowe oraz wiadukt drogowy – informuje Luciński .

Inwestycja przyczyni się także do poprawy stanu środowiska naturalnego. Oddziaływanie ruchu kolejowego na otoczenie ograniczą ekrany akustyczne, a także urządzenia oczyszczające wody opadowe pochodzące z torów. W ustalonych na podstawie obserwacji miejscach będą przejścia dla zwierząt.

Prace rozpoczęły się w kwietniu br, a zakończenie planowane jest w końcu 2015 r. Koszt projektu „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap III, odcinek Czempiń – Poznań” to 940,16 milionów złotych, z czego 667,16 milionów złotych pochodzi ze środków Unii Europejskiej.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Liczy się efekt. Optymalizacja sieci lepsza od inwestycji?

Infrastruktura

Liczy się efekt. Optymalizacja sieci lepsza od inwestycji?

Jakub Madrjas 30 września 2016

Rozpoczynają się kolejne prace na linii Warszawa – Radom

Infrastruktura

Linia nr 104 do Chabówki będzie uratowana

Infrastruktura

Szafrański do Wyszyńskiego: Modernizacje nie są z założenia złe

Infrastruktura

Zobacz również:

Liczy się efekt. Optymalizacja sieci lepsza od inwestycji?

Infrastruktura

Liczy się efekt. Optymalizacja sieci lepsza od inwestycji?

Jakub Madrjas 30 września 2016

Rozpoczynają się kolejne prace na linii Warszawa – Radom

Infrastruktura

Linia nr 104 do Chabówki będzie uratowana

Infrastruktura

Szafrański do Wyszyńskiego: Modernizacje nie są z założenia złe

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5